Fin lördag

Nu ska jag berätta om den finaste lördagen på länge.

Den började med att jag vaknade bredvid södra Tysklands mjukaste lockar och deras bärare.
Vi öppnade fönstret och lyssnade på fåglarna och bäcken och varandras andetag.
Lång frukost med te och ekologiska värma i ugnen-frallor på det färggladaste porslin huset hade att erbjuda.
En liten språkkurs ute i solen: Tyska trädarter.
Sedan till dagens äventyr: Ridning på grannens halvtrötta små körston.
En middag bestående av kylskåpstömmande grönsaksgratäng samt vin ett snäpp över den en euros-prisklass jag brukar hålla mig till intogs samtidigt som vi utmanade varandra i tungvrickare. (Blaukraut bleibt Blaukraut und Brautkleid bleibt Brautkleid)
Som sagt: En väldigt bra lördag.

Dagens tyska ord: Schlafsand.

Kommentarer

Skriv nåt snitsigt om du vill:

Jag heter:
I'll be back, så kom ihåg mitt namn!

Skicka beundrarmail hit:


Min egen fräcka sida:


Tjenis Klara! Det här vill jag säga till dig:

Trackback