Almondyådaim, mandeltrta, mo´rkchokolad eller blabär?

Idag gjorde jag mitt första besök på IKEA i Freiburg. (Ja, jag vet att jag alltid hånat svenskar som flyttar utomlands och sedan hänger på IKEA, men Tobbe ville ha sällskap och jag var trots allt lite nyfiken.)
Det var en rätt intressant upplevelse.
Man är omgiven av gult och blått och och skyltar som helt emot tysk artighetsstandard tilltalar en med "Du".
Man kan beundra bilder av "Schwedische Kultur: Bjerred Kallbadhus" och andra typiskt svenska saker som man aldrig hört talas om.
Och det finns en Schwedenshop med Ballerinakex, älgformad pasta och lingonsylt.

Finast var dock tårtdisken som syns på bilden nedan.



Kommentarer
Postat av: tove

haha :D jag tycker också att det var roligt att gå på ikea såhär utomlands, det kändes lite tryggt på nåt vis!


Skriv nåt snitsigt om du vill:

Jag heter:
I'll be back, så kom ihåg mitt namn!

Skicka beundrarmail hit:


Min egen fräcka sida:


Tjenis Klara! Det här vill jag säga till dig:

Trackback