Varför jag torkade golvet under min första dag som lärarvikarie

En blodig scen utspelade sig idag i lärarrummet på Östra skolan, då den färska mattevikarien KlaraAnnaElisabet stoppade handen i byxfickan och råkade sticka in en trasig hårnål under lillfingernageln. Plockade ut den och vände mig till min kollega utan att bry mig nämnvärt om saken.
Lärarkollega: Men behåll nyckeln du, du kommer väl tillbaka, bla bla bla... Oj, blöder du?
Jag: Oj då, ingen fara. (Lägger handen om fingret) Ska jag skriva i någon timrapport eller?
L: Det kan du göra senare, bla bla bla. Men HJÄLP, vad du blöder! (Pekar förskräckt på mitt nu bloddrypande lillfinger)
J: Haha, det är lugnt. (Ser att handen som håller om fingret är alldeles blodig) Ingen fara! (Viftar käckt med handen för att understryka min odramatiska inställning till en liten hårnålsskada, varpå blod bokstavligen skvätter ut över rummet och bildar pölar på golvet) ...Uhm... Oj.

Förutom detta blodvite, gick jobbet fint. KlaraAnnaElisabet, lärarvikarie på högstadiet. Mmmm. Äntligen.
Nu ska jag tillbringa kvällen med att skicka vinterkräksjukinfekterade brev till Östers lärare.

Kommentarer
Postat av: Linnea Malivéz

Oj shit, är dte sant? :O

Postat av: Fanny

Jätte fin blogg :)



Tävling i min blogg!

Hoppas att du är med och tävlar. :)

2009-01-26 @ 16:13:37
URL: http://metrobloggen.se/thelifeoffanny
Postat av: Sara

Fin blogg du har!! :)



Ska vi följa varandra med bloglovin.com? ;D

2009-01-26 @ 16:13:59
URL: http://sarasoderberg.blogg.se/
Postat av: tess

okej.

2009-01-26 @ 16:14:58
URL: http://tehw.blogg.se/
Postat av: Isabell

Akta så du inte får rabies bara.

2009-01-26 @ 17:36:31
URL: http://mammothfucker.blogg.se/
Postat av: Kärin

Rabies! Höhö.

Kan vi ses i helgen eller?

Jag börjar så smått tro att du, Sara och Martt har gått och begravt er.

JAG VILLL!

2009-02-02 @ 16:31:56

Skriv nåt snitsigt om du vill:

Jag heter:
I'll be back, så kom ihåg mitt namn!

Skicka beundrarmail hit:


Min egen fräcka sida:


Tjenis Klara! Det här vill jag säga till dig:

Trackback