Foundationfri fritidsfröken

Två dagar i rad har fritidsbarnen påpekat att jag inte begåvats med lika ren och felfri hy som de.
Igår: "Hej, jag heter Maja. Varför har du en prick där? Du har ju en massa prickar i ansiktet!"
Idag: "Vad är det där för prickar egentligen? Såg du ut så när du var bäbis också?"
Herregud, hur kunde jag få för mig att gå till fritids osminkad?

Nu är det i alla fall färdigjobbat för den här gången. Jag har särat på slagskämpar, letat monster i mysvrån och under de lyssnande barnens jubel läst "Minus i stora världen" med roliga röster. ("Sjung mörkt! Sjung glatt! Sjung med häxrösten!") Och så har jag älskat att bli kallad "Fröken" och att få sitta i personalrummet precis som om jag vore vuxen. Vilket jag overkligt nog också är i åttaåringarnas ögon.

Kommentarer
Postat av: Karin

Haha, eller hur;) Så snygg förklaring ocksåxD



Hur är det med Klara nu för tiden då? Längesen man såg dig:)

Postat av: Mathilda

haha ja du klara. kojbyggande och högläsning är vardagsmat med en lillebror på tre år men ändock är jag glad om jag slipper barn i flock.

2009-01-15 @ 14:15:56
URL: http://annamathildasvensson.blogg.se/
Postat av: Karin

Svar: härligt att höra! :) Jo tack, bra med mig också, känner mig vuxen och så;) haha

2009-01-16 @ 23:00:21
URL: http://lillkarin.devote.se

Skriv nåt snitsigt om du vill:

Jag heter:
I'll be back, så kom ihåg mitt namn!

Skicka beundrarmail hit:


Min egen fräcka sida:


Tjenis Klara! Det här vill jag säga till dig:

Trackback