Önskas: En gnutta flyt

Vi är hemma i Málaga igen, Elin i skolan och jag mellan syntetlakanen. Fuerteventura var långpromenad längs sandstrand och blåst och underbart.
Men så nu imorse, kommer samtalet jag har gått runt och väntat på under hela hösten: Östra skolans rektor ringde och ville att jag skulle vikariera. Idag och lite framöver. Herregud, jag hade gladeligen åkt hem från månen för en sådan sak. Men det går inte. Jag måste tacka nej och nästan snyfta i luren att "Men nästa gång, nästa gång, nästa gång" och därmed dessutom göra ett idiotiskt intryck.
Nu ska jag gråta en skvätt över min missade chans. Skrika och svära hade varit skönt, men det går tyvärr inte här. Det är lyhört i spanska lägenheter.
Jag är och hälsar på min bästa vän och ångrar verkligen inte den här Spanienvistelsen. Men är det verkligen rimligt att jag inte ska få ha ett enda milligram flyt den här hösten?

Kommentarer
Postat av: Isabell

Tro mej, du vill INTE jobba på Öster.

Postat av: Anonym

Isabell:

Tro mig, jag VILL jobba där. Jag har väntat i två månader på att rektorn skulle ringa. Jag ska omvända skolan till en oas av inspiration och positiv energi.

2008-11-24 @ 16:54:51
Postat av: Bonnica

Klara, det kommer fler chanser, tro mig. <3

2008-11-30 @ 10:52:46
URL: http://bonnica.blogg.se/

Skriv nåt snitsigt om du vill:

Jag heter:
I'll be back, så kom ihåg mitt namn!

Skicka beundrarmail hit:


Min egen fräcka sida:


Tjenis Klara! Det här vill jag säga till dig:

Trackback