Att fylla nitton

Imorgon fyller jag ojämnt.
Att fylla nitton är vad folk kallar meningslöst. För man får ju redan köpa sprit på krogen, och fortfarande inte på Systemet. Och alla vet ju att födelsedagar bara handlar om att passera de magiska gränserna för alkoholinköp.
Och jag håller väl med om att det inte är så jättespännande. Mest för att jag inte är på tidernas största partyhumör efter en höst som inte har varit alltför upplyftande. Och en konstigt sak är att Elin, som varit med på alla födelsedagar i hela mitt liv (förutom nollårsdagen, när hon ännu hade en månad kvar att vänta på att få fira sin egen), inte kommer att vara med på den här.
Men nu när jag dammsugit av huset för kommande middagsgäster, krafsat ur de dyra prickarna från vaniljstången till efterätten och småsyskonen hotjar att "Klara får INTE komma in i köket! Det är hemligt här!"... Ja, då känns det ändå lite mysigt, på något sätt.

Kommentarer
Postat av: mannagryn

Vad mysigt det låter att bli utkörd ur köket, på nåt sätt... Jag har förresten uppfunnit verbet "hemla" för ett par år sedan. Brukar använda det när folk ska hållas borta från presentinslagning. "Stopp! Jag hemlar härinne!" - funkar klockrent.

Känns konstigt att jag ska fira min födelsedag här nere, utan någon morgonharklig sång av trötta familjemedlemmar.

Postat av: Josephine

Nah, grattis i förskott Klara! Snart blir du stor du med. :)

2008-11-14 @ 22:06:04
URL: http://eftertext.blogspot.com
Postat av: Tove

grattis klara! :)

2008-11-15 @ 23:55:33
URL: http://tovelitove.blogg.se/
Postat av: Klara

Mannagryn:

Jag kommer ju och förfirar!



Tove och Josephine:

Tack så mycket:) Men nej, det dröjer nog ett tag till innan jag blir stor. Ett långt tag.

2008-11-16 @ 10:43:40
URL: http://klaraannaelisabet.blogg.se/

Skriv nåt snitsigt om du vill:

Jag heter:
I'll be back, så kom ihåg mitt namn!

Skicka beundrarmail hit:


Min egen fräcka sida:


Tjenis Klara! Det här vill jag säga till dig:

Trackback