Små rackarns räkor

Nu är jag tillbaka efter ett kort men intensivt fjälläventyr. Hoppas att ni inte har glömt bort mig eller förgåtts av längtan efter mina klurigheter. Jag har upptäckt att det är rätt lätt att tänka bloggtankar samtidigt som man åker skidor, varför ni nu kommer att få njuta av en hel del konstigheter under de närmaste dagarna.
Jag börjar med en historia om en pizzeria i Funäsdalen. Pizzerian finns på riktigt, historien bakom den är mitt eget verk.
Håll till godo!

Vår berättelse börjar med tre killar, instängda i en fjällby. Deras enda sällskap är varandra, en rejäl dunk hembränt och den enorma tristess som endast kan råda en onsdagkväll i mörkaste Norrland.
De börjar hälla i sig ur dunken, och med hjälp av den kemiska skjutsen föds en idé i deras uttråkade skallar.
Vad blir då resultatet av denna helkväll?
Jo, grabbarna skapar sig ett eget företag.
En pizzeria som lockar med diverse spännande sorter.
Sorter som alla fått sina namn under inverkan av hemgjort eldvatten.
Sorter som alla bär ståtliga namn som Mini Bikini, Tjing Tjong, Kimys Korsdrag, Barnrumpa och Nöff Nöff.
Innehållet beskrevs också på ett sätt som fick mig att misstänka att en viss berusning varit inblandad även under produktionen av denna:
"Husets Partypizza:
Starka grejjer, fläskiga grisar, korkade oxar, små rackarns räkor, feta ostar, åsså kryddor en masse, grönt tjafs på mitten, oljor å vitlök samt andra sjyssta lökar."


Längst ner på listan finns en uppmaning till oss snåla turister:
"DU, kanske prisbilden känns inadekvat och måhända orättfärdig,
men ack nej, den är i fulländad symbios med det aktuella inpriset från vår huvudstads levernatör Martin Olsson samt att utpriset håller ett fastställt index till skillnad från svenska kronan!!!!!........
Fast å andra sidan så får du ju en sanslöst god å fan så mättande måltid,
.....Sådeså!!!"


Behöver jag nämna att jag omedelbart sms:ade en klurig kompis och tog med mig tre pizzalistor hem?

Kommentarer
Postat av: Herr Lindberg

Tee Hee, de blr nog av att ja öker anställning där nån gång i framtiden, eller försöker starta en egen liknande idé här i hudik ^^

2008-03-05 @ 23:07:57
Postat av: Klara

Herr Lindberg:
Ja, gör det! Jag lovar att komma och äta hos er=)


Skriv nåt snitsigt om du vill:

Jag heter:
I'll be back, så kom ihåg mitt namn!

Skicka beundrarmail hit:


Min egen fräcka sida:


Tjenis Klara! Det här vill jag säga till dig:

Trackback