Morgonpromenad (eller "Åke visar rädda-världen-takter")

Idag avgick bussen enligt utsatt tid.
Det vill säga en halvtimme tidigare än förra veckan.
Det vill säga en kvart tidigare än den brukar göra.
Det vill säga en minut innan jag och Lillasyster stod på hållplatsen.

Nästa buss skulle gå först fem och en halv timme senare. Att vänta på den kändes klart långtråkigt.
Morgonens äventyr kom således att bestå av liftning alternativt en knapp mils morgonpromenad i det vackra vädret.

Liftningsprojektet visade sig dock vara närapå Mission Impossible. Vad är grejen med att åka ensam i en jättebil, och blåsa förbi oss stackare? Detta med en blick som säger "Nämen titta vilka söta flickor, vad gulligt att de vill ha sig en naturupplevelse såhär på morgonkvisten" alternativt "Höhöhö, glöm att ni ska smutsa ner min skinnklädsel. Ni mår nog bra av lite motion, brudar!". Vad tror folk att en lyft tumme betyder? "Aj, jag slog mig med hammaren imorse" eller "Hrmm, nu ska jag kika åt vilket håll vinden blåser"?

Dagens ros går till du flintskallige, okände Åke som gjorde en heroisk insats och plockade upp oss. Han verkade rätt förtjust över det faktum att ha två exakt likadana tjejer i sin fina blanka bil.
Vi hann diskutera både det tidiga vårvädret och TV-serien "Klass 9A" under vår korta resa in till stan.
Tack, Åke! Världen behöver fler sådana som du. Du räddade mina nylonstrumpeben undan frysdöden.

Kommentarer
Postat av: Klara

Vadå två exakt likadana tjejer? Varför har du aldrig visat upp din tvilling (eller har du det...?)?? Jag känner mig lurad.

Postat av: Kläry

Förlåt, otydlig text! Jag har lagt till "och Lillasyster". Enligt de flesta som sett oss, är vi typ kloner.

2008-02-25 @ 16:56:21
URL: http://klaraannaelisabet.blogg.se
Postat av: Elin Haubitz

Hahahahaha :D Jag skrattar så jag gråter (för att min klänning inte finns att få till europa i min färg också) ((fast då gråter jag bara))

2008-02-25 @ 21:53:31
URL: http://elinhaubitz.blogg.se

Skriv nåt snitsigt om du vill:

Jag heter:
I'll be back, så kom ihåg mitt namn!

Skicka beundrarmail hit:


Min egen fräcka sida:


Tjenis Klara! Det här vill jag säga till dig:

Trackback