Klara, the bottenbloggerska och körledare

Återigen en liten bloggdipp efter en period av flitigt uppdaterande. Förlåt. Som sagt så är jag inte så sugen på att klämma ur mig X antal slasktrattsinlägg varje dag, med spännande innehåll såsom bilder på mitt rum, utförliga beskrivningar av dagens frisyr och sminkning och tips på bra pälshandlare. Då får det hellre vara tomt ett par dagar.

Premiär idag för projektarbetetskören! Jag och Marty var så klart jättelarvigt nervösa innan - jag menar, vad hade vi egentligen för skäl att vara nervösa? Åtta små tioåringar är inte världens farligaste målgrupp - men barnen var söta och glada, jag blev plötsligt muterad från en vanlig trist tonåring med måttligt intresse för människor under sjutton år, till en sprallig barnälskande sångfågel och allt gick alldeles lysande! Alla måste komma på vår konsert i vår. Redan efter en enda repetition vågar jag utlova fett ös.
Tullius Tomson O'Hoj, sången om en sjörövarkatt, lät alldeles strålande. Ett av barnen hade dock lite huvudbry över vad som menades med att katten hade ärr på armen.
Jag: Vet ni var ärr är?
Barnet: Ja, R betyder att det är rätt.
Nu ska jag läsa lite på min fantastiska egenskrivna (eller snarare Klara-och-Mathilda-hittar-på-absurda situationer-och-läraren-översätter-till-tyska-skrivna) mordhistoria. Godnatt!

Kommentarer
Postat av: mathilda

sjörövarkatt, eller möjligen erwin?

Postat av: Kläry

Mathilda:
Nope, det här är inte Erwin vi snackar om. Det är Tullius.

2008-02-11 @ 21:56:03
URL: http://klaraannaelisabet.blogg.se
Postat av: Johan af Hälsofast

Hahaha R betyder Rätt.. gulligt värre, brushan

2008-02-12 @ 19:24:27
URL: http://johannsunnd.blågg.ässe
Postat av: mathilda

jäklar, jag som hoppades på erwins comeback som sjörövare!!

2008-02-12 @ 20:50:56
URL: http://annamathildasvensson.blogg.se
Postat av: Kläry

Johan af Hälsofast:
Yes, mina barn är bäst=) För övrigt är jag en ganska trist rackare som berättar gulliga barn-historier i min blogg. Pelargonierapporter nästa?

2008-02-12 @ 21:41:02
URL: http://klaraannaelisabet.blogg.se

Skriv nåt snitsigt om du vill:

Jag heter:
I'll be back, så kom ihåg mitt namn!

Skicka beundrarmail hit:


Min egen fräcka sida:


Tjenis Klara! Det här vill jag säga till dig:

Trackback