Hosch au a oagnehm-grea-ogschdrichns Gardadierle?

Hej då, alla människor!

Nu har jag laddat in CD-böcker på iPoden och handlat solkräm och våtservetter och allt annat sånt där som
man behöver. Dock har jag inte packat än...
Dialekten lär bli jobbig. Jag läste på tyska Wikipedia, och det bara myllrade av Merkmale och annat kämpigt. Dagens rubrik handlar om en otrevlig, grönmålad trädgårdsgrind, och är ett exempel på en schwäbisk Zungenbrecher.
Jag får se om det blir något bloggande från Tyskland. Från Gotland lär det i alla fall inte bli någonting, men om inte annat så är jag här igen i augusti. Då ska jag ha lärt mig att äta Sauerkraut och att prata flytande schwäbisch.

Jag önskar er världens bästa sommarlov, för det ska i alla fall jag ha!


Kommentarer
Postat av: MATHILDA

MEN TA DIG TILL EN DATOR FFS.

2007-06-22 @ 14:11:20

Skriv nåt snitsigt om du vill:

Jag heter:
I'll be back, så kom ihåg mitt namn!

Skicka beundrarmail hit:


Min egen fräcka sida:


Tjenis Klara! Det här vill jag säga till dig:

Trackback