Jag är hos er igen (med flaskorkester-hjärnloppis-moppelöpning. Jag vet att ni saknat mig, ni har bara inte förstått det själva)

Japp, kära läsare (inte så många, men dock mycket kära. Eftersom att ni har tagit er hit trots att jag inte har uppdaterat på evigheter). Här är jag igen. Långsamt går det att skriva, för mina fingrar har inte riktigt vant sig vid sådant här finlir än. De är vana vid att bära tallrikar, korka upp vinflaskor, knappa på kassaapparaten, fälla upp parasoll till tekniskt obegåvade gäster och putsa kristallglas.
Det här skulle kunna bli världens längsta inlägg som ingen skulle orka läsa och jag inte ens skulle orka skriva, så som den rationella 2000-talsmänniska jag är, bjuder jag er nu på ett par glimtar från min sommar.

Jobbfronten:
  • Jag har nu avancerat: Från usel diskare i svart sunk-t-shirt till ståtlig servitris i blå skjorta med "Restaurang Muramaris" broderat på bröstet. Hipp hipp hurra!
  • Jag vet vad det innebär att jobba natt. När man cyklar hem klockan 04.30 och känner dagen vakna alltmer allteftersom man trampar, då har man jobbat natt på riktigt. (Vem är det egentligen som ringer in och önskar låtar till "Vaken" i P3? Kan någon byta av människan, eller sticka åt honom ett par vettiga skivor? Att lyssna på "Källar-Anders dansvisa" alternativt "Fuck fuck die die" (typ) klockan halv fyra på morgonen medan man väntar på att brudparet ska parta klart, är inte peppande.)
Kulturfronten:
  • "Romeo och Julia" på Große Treppe i Schwäbisch Hall är inte fy skam.
  • Besök på kommunala musikskolans öppet hus-dag! Även detta i Schwäbisch Hall. Och förlåt, förlåt, förlåt, Gunnar för allt gnäll. Jag har haft nytta av musik-orden!!!! Jag lovar nu dyrt och heligt att aldrig mer klaga på glosor. All kunskap kan ha ett värde.
  • Hamlet i Roma klosterruin på Gotland. Svart och bra.
  • Och så kanske det bästa av allt: Min och Malins flask-orkester i Schwäbisch Hall! Ta tio tomflaskor, ett par liter vatten, en trasig gitarr och ett par skapligt musikaliska människor. Stäm flaskorna i skala, släng ihop några snygga stämmor, greppa gitarren och spela och var lyckliga, gott folk!

Ledighetsfronten:

(Lägg märke till det tomma utrymmet här)

Sol-och solbrännafronten:

(Även här. Sorgligt nog, eftersom att jag verkligen har längtat efter att bli i alla fall lite, lite, pyttelite snygg. Men tyvärr. Jag har kapitulerat och vänt mig till husguden Dove för att tanka lite skönhet på flaska.)

Shoppingfronten: Något bättre. Ingen tid på Gotland, men ett par vändor i Stuttgart iaf. Jag har ett par höga shorts som jag avgudar och förmodligen aldrig kommer att våga använda. Någon som vill byta en smart, modig hjärna mot min töntiga fegis-skalle?

Tja. Ett sommarlov i mycket korta drag. Nu ska jag ha lov på riktigt, hade jag tänkt. Jag har inte haft mer än sammanlagt en vecka ledighet, om man drar bort resdagarna. Nu blir det sol (snälla!!), umgänge och partaj. Hoppas jag. Sommarlov, mina vänner. Det är det som är grejen.

Tips från coachen: Löpning med moppe is the real shit! Ja, ur miljösynpunkt är det ju förstås verkligen shit på riktigt, det måste jag tillstå. Men ur peppsynpunkt är det kul! Tänk intervallträning med en moppe bredvid som du måste hänga på. Och så ropar man "Okej, nu kör vi i 18 km/h fram till skolan, och höj sen till 21 fram till Högsgården!" Japp, jag är en riktigt töntig löpoholic, and I'm fucking proud of it.

Kommentarer
Postat av: Hon den där Konsum... (du minns det, va?)

Äntligen tebax :D Wellkåmm.
Och som tröst: detta sommarlov har tillhört de sunkigare, bättre att jobba ju när det nu ändå bara pissregnar.

Postat av: Josephine

Men äntligen, Klara!
Som jag väntat på livstecken från dig! :D
Jag drar på måndag, kanske vi hinner ses innan dess?
KRAM!

2007-08-14 @ 23:51:53
Postat av: Kläry

Höhöhö, trevligt att vara lite efterlängtad trots allt;) Och JA, Josephine, klart vi ska ses!

2007-08-15 @ 00:17:50
URL: http://klaraannaelisabet.blogg.se

Skriv nåt snitsigt om du vill:

Jag heter:
I'll be back, så kom ihåg mitt namn!

Skicka beundrarmail hit:


Min egen fräcka sida:


Tjenis Klara! Det här vill jag säga till dig:

Trackback