Ännu en barndomsföreställning tillintetgjord

Idag var det brandskyddskontroll i det KlaraAnnaElisabetanska hemmet. Sotning, alltså, som normala människor säger, men som i likhet med förskollärare, avfallshydralpersonal och hygientekniker måste kallas vid någonting piffigare.
Hur som helst: Jag var ganska förväntansfull, eftersom jag aldrig tidigare sett en livs levande sotare (förlåt, brandskyddskontrollant). Skulle han se ut som de gör i sagorna?
Vid niotiden dök han äntligen upp, den efterlängtade herr Brandskyddskontrollant. Och visade sig vara en stor besvikelse.
Inte var han svartklädd.
Inte var han sotig i ansiktet.
Gubbjäkeln hade inte ens en sån där skorstensborste med sig.


Ännu en barndomsföreställning är nu krossad.


Kommentarer
Postat av: Annie

Vilken fin blogg du hade! :) Ha en fortsatt bra kväll och njut av den kommande helgen!

Postat av: Isabell

Mäh, mina sotare har alltid vare som på bilden du har i inlägget. Du måste ha haft en amatör.

2009-01-30 @ 11:14:09
URL: http://mammothfucker.blogg.se/
Postat av: Mathilda

jag instämmer med isabell. mina sotare har faktiskt sett ut precis som på bilden.

2009-01-30 @ 13:56:18
URL: http://annamathildasvensson.blogg.se/
Postat av: Klara

Isabell&Mathilda:

Då har ni haft flyt. Men jag rpkade ut för denne fördömde bluffmakare.

2009-01-30 @ 16:23:11
URL: http://klaraannaelisabet.blogg.se/

Skriv nåt snitsigt om du vill:

Jag heter:
I'll be back, så kom ihåg mitt namn!

Skicka beundrarmail hit:


Min egen fräcka sida:


Tjenis Klara! Det här vill jag säga till dig:

Trackback