Klara uppmanar till biblioteksvandalism

Jag älskar att låna böcker på biblioteket. Böcker som någon annan har läst före mig.
Det jag gillar näst bäst, är om någon glömt kvar ett lånekvitto i en bok, så att man kan smygtitta in i någon annans val av läsning.
Men det allra bästa, det är om någon har kladdat i boken. Gjort markeringar, strukit under, skrivit kommentarer. Så att det blir flera röster i samma bok. Först författarens, och sedan någon annans.
Hörni bloggläsare, kan vi inte alla börja kludda lite mer i biblioteksböcker?

Dagens boktips: Jonathan Safran Foer - "Extremely loud and incredibly close". En bok jag vandaliserat rätt ordentligt. Egentligen borde man stryka under nästan varje rad.
(Ja, jag ger boktips i min blogg. Gud, vad jag är ohipp. Imorgon kommer städknep, recept och trädgårdsskola.)

Kommentarer
Postat av: Bonnica

Ja, gud Klara, du är sååååå ohipp! Det är ju "dagen outfit" som gäller! Inte boktips!


Skriv nåt snitsigt om du vill:

Jag heter:
I'll be back, så kom ihåg mitt namn!

Skicka beundrarmail hit:


Min egen fräcka sida:


Tjenis Klara! Det här vill jag säga till dig:

Trackback