"Travel by train... just a few clicks away"

...är sloganen hos TGV-europe.com, den internationella tågsida som för tillfället är målet för all min ilska.
A few clicks för att välja min ålder (12-25), få upp ett nytt fönster och specifiera åldern (19 år) och sedan bekräfta för att gå vidare.
Komma tillbaka till första rutan. One single click för att söka resa. A few clicks för att återigen specifiera min ålder och bekräfta.
Komma tillbaka till första fönstret igen. Söka resa, specificera åldern, bekräfta, tillbaka till första rutan igen genom ännu a few clicks.
Upprepa proceduren tills mitt tålamod tar slut och jag skriker rakt ut i frustration. (Dear costumer, please specify your mental age - 4 years - by a few clicks)
Just a few clicks.
Och under dessa few clicks, som sammanlagt blir fucking billions of clicks utan att leda någon vart, försvinner hela min lust att vara miljövänlig och spännande och åka tåg mellan Spanien och Frankrike.

Kommentarer
Postat av: mannagryn

Men det är fett värt det. Jag väntar på dig!

Postat av: Elin Haubitz

Kära hjärtanes.

2008-11-04 @ 20:18:01
URL: http://elinhaubitz.blogg.se/
Postat av: Klara

Mannagryn:

SÅ värt det! :) Även om jag måste ta vägen förbi Toulouse. Och det verkar faktiskt bli så.

2008-11-05 @ 16:22:25
URL: http://klaraannaelisabet.blogg.se/

Skriv nåt snitsigt om du vill:

Jag heter:
I'll be back, så kom ihåg mitt namn!

Skicka beundrarmail hit:


Min egen fräcka sida:


Tjenis Klara! Det här vill jag säga till dig:

Trackback