Staten tar mina skor

Jag är vänster i hela min uppenbarelse.
Jag tycker att det är bra att skatta.
Jag tycker om tanken att utjämna klyftorna mellan de fattiga och de rika.
Jag tycker att det är fint att genom min arbetsinsats vara med och finansiera skola, omsorg och sjukvård.
Trots detta känner jag ett sting i hjärtat när 450 kronor av mitt surt förvärvade, men inte alltför rikliga, gage går till skatten.
450 kronor skulle kunna vara ett par riktigt fina skor, till exempel.
Varför är man aldrig riktigt konsekvent?
Varför är man aldrig riktigt ädel i själen?

Kommentarer
Postat av: kärin

Men vaddå skatt? Du får ju tillbaka dom sen om du inte tjänat över 16 000 eller vad det är. :D

Postat av: Kläry

Kärin:
Men jag kommer förmodligen att tjäna över 16 800 i år. Jag gjorde ju jobbet precis efter jul, trettondagen. Och jag hade ju tänkt mig att få inkassera 1500 skattefria slantar nu i veckan, men tji fick jag;)

2008-02-01 @ 11:24:43
URL: http://klaraannaelisabet.blogg.se

Skriv nåt snitsigt om du vill:

Jag heter:
I'll be back, så kom ihåg mitt namn!

Skicka beundrarmail hit:


Min egen fräcka sida:


Tjenis Klara! Det här vill jag säga till dig:

Trackback