Arbetsmiljö och säkerhet

Vid till exempel svetsning, träbearbetning och ytbehandling räcker inte den allmänna ventilationen. Om möligt ska föroreningarna kapslas in. /.../ anslutet till ett processventilationssystem med stort luftflöde.

Snälla snälla snälla farbror Gud (som ni märker, har jag gett upp det där med könsneutrala titlar. Jag är lika mycket feminist för det, okej?). Du borde ju vara på gott humör nu efter jul och allt. Lite utarbetad kanske, men i partystämning. 
Gör mig därför en tjänst. 
Giv mig styrka. 
Giv mig mod. 
Hjälp mig att våga ånga in på rektorns kontor, riva ner alla hennes papper och pärmar i ett oväntat utbrott av raseri, och skrika ut den frustration jag samlat på mig under höstterminen: 
"Jag är pianist för helvete! Jag behöver inte lära mig om arbetshandskar, punktutsug och luftburen smittspridning. Lägg ner den här satans femtiopoängskursen och låt oss istället ha en temadag om tinnitus och anställdas rättigheter!" 
Jag brukar kunna tänka att man har nytta av alla lärdomar, men jag hatar verkligen Arbetsmiljö och säkerhet.

Kommentarer
Postat av: kärin

möhö. Klara, det slutar till veckan!

Postat av: Klära!

Din orange (oranga? orangea?) almanacka är hått. Tja... det var mest det jag skulle säga.

2008-01-07 @ 22:38:41
URL: http://klarabella.blogg.se
Postat av: Kläry

Kärin:
Jag vet. Och innan dess är det skyddsdräkts-kemikalie-luxmätar-prov. Känns fett pepp. Men sen blir det kalas!

Klara:
Jag vet. Den är fett grym, liksom sin skapare;)

2008-01-08 @ 22:08:13
URL: http://klaraannaelisabet.blogg.se
Postat av: Amanda

oh, arbetsmiljö och säkerhet lät inte kul.
Verkligen inte kul att vi ska få det tom. v4 !
vafan!

2008-01-14 @ 20:34:35
URL: http://saraamandalantz.blogg.se
Postat av: Kläry

Amanda:
Uh, nej. Det är ingen hit. Jag har dock min sista lektion (och ett bauta-slutprov) imorgon!

2008-01-14 @ 20:56:38
URL: http://klaraannaelisabet.blogg.se
Postat av: jonas

hehe, ursäkta om jag finner din frustration lustig men det är mest bara för att i stort sett hela min klass har fått nån kurs som heter CNC svetsteknik eftersom alla kurser de själva har valt saknade engagemang och lades därför ner... det är ungefär lika poänglöst vetande där om man inte ska bli typ... plåtkonstnär eller dylikt... dock har ja inte kollat efter va det är för kurs ja ska läsa... så mitt eget humör kanske vänder det med... men till vidare så fortsätter ja bara småflina =)
(med en smula medkänsla... för ja är sån..)

2008-01-21 @ 11:39:01
Postat av: Kläry

Jonas:
Min situation ÄR lustig. Man kan ju inte gråta åt skyddsdräktskiten, så det enda man kan göra är väl att skratta gott. Och nu skrattar jag godare än någonsin, i och med att den äntligen är SLUT!!
Plåtkonstnär kanske vore nåt, förresten. Hahaha.
Hoppas att du får... haha, ja, hoppas att du får Dans och Gestaltning. Eller nej, Qi Gong! Kan vara världens töntigaste kurs.

2008-01-21 @ 17:07:00
URL: http://klaraannaelisabet.blogg.se
Postat av: jonas

qi gong... ja du om man kan få 50 poäng för de kan man ju undra vad man egentligen borde få för mattekurserna... typ 700p nånstans borde börja tippa rättviseskalan över på rätt sida.

2008-01-21 @ 22:43:24
Postat av: Kläry

Jonas:
Instämmer! Det faktum att Qi Gong har samma poängvärde som matte B är ju... ganska kul.

2008-01-22 @ 10:12:46
URL: http://klaraannaelisabet.blogg.se

Skriv nåt snitsigt om du vill:

Jag heter:
I'll be back, så kom ihåg mitt namn!

Skicka beundrarmail hit:


Min egen fräcka sida:


Tjenis Klara! Det här vill jag säga till dig:

Trackback