Om mental träning genom barnkör

Bra saker med att leda barnkör
  • Det är fruktansvärt roligt!
  • Att varje vecka få ett entimmes gratispass med mental träning är billigt och nyttigt
  • Att upptäcka att det där tjatet om att man "inte gillar barn" mest var bullshit. Jag gillar fortfarande inte "barn" bara för att de är barn, men jag älskar mina körungar!
  • Att umgås med åtta nioåringar som tycker att jag är världens största, häftigaste, roligare, snällaste, grymmaste pianist är en en rätt fin självförtroendebooster
Mindre bra saker med att leda barnkör
  • Att ständigt gå runt med "Akta dig för krokodilen" och "Säg mjau till livet" (som för övrigt fick en jublande respons igår!) malande i bakhuvudet
  • Skador. Man kan ju tro att skaderisken är minimal vid körsång, men icke! Lilla sjuåriga A lyckades slå huvudet i sin stol en sekund efter att hennes pappas bil kört iväg från parkeringen. Jag lyckades dock till slut avleda uppmärksamheten från skallskadan till hennes överlägsenhet över mig när det gällde att gå ner i spagat, och till slut gick hon med på att sitta bredvid mig vid pianot och sjunga. Seger!

Mitt projektarbete är helt enkelt fantastiskt kul och overkligt uttröttande.

Kommentarer
Postat av: mannagryn

Grattis, säger jag. Jag själv har just haft ett telefonsamtal med en måttligt intresserad man på soptippen. Nu sitter jag och skriver hopplösa ingresser om miljöhotet.

Postat av: Kläry

Miss mannagryn:
Höhö. Så går det. Vill man rädda världen, får man slita. Vill man bara ha kul med roliga ungar, får man slita minst lika mycket men ha det skoj på kuppen.

2008-02-19 @ 18:07:19
URL: http://klaraannaelisabet.blogg.se

Skriv nåt snitsigt om du vill:

Jag heter:
I'll be back, så kom ihåg mitt namn!

Skicka beundrarmail hit:


Min egen fräcka sida:


Tjenis Klara! Det här vill jag säga till dig:

Trackback