Stamcellens dag

Stamcellens dag


Bild från
Realtid.se, en mystisk nättidning
Foto: Jan E Carlsson/Prb (Jag är så sjukt rädd för det där med upphovsrätt, men jag har faktiskt ingen möjlighet att ta egna fotografier på en stamcell!)

Idag är stamcellens dag. I alla fall för mig.
I fredags delade nämligen Magnus Naturkunskapslärare ut häften till hela klassen. Kopior på det kapitel i den bok som jag använt som huvudkälla till det specialarbete jag jobbat rätt mycket med, och ska redovisa "senare", enligt Magnus.
Jag: Men va?? Ska alla läsa det här nu, så att de vet allt jag kommer att säga? Det blir ju kul!
Magnus: Öööh... Är det från den här boken? (Konstigt att han inte kunde lista ut det. Jag fick den av honom.)
Jag: (Med min otäckaste elevrådsordförande-stämma) JA. Och nu är det ju värdelöst att jag ska snacka en massa om det här.
Magnus: Öööh... Ja... Men... (Smått paniskt till klassen) Vänta, läs inte de där! (Till mig) Då kan väl du köra din redovisning på måndag, då?
Perfekt. Verkligen perfekt att jag måste hitta något nytt spännande att komma med, ifall nu någon mot förmodan har läst den där texten.
Därför ägnar jag denna söndag åt stamceller.


För övrigt är mitt gothnamn Black Holger, enligt märkliga anvisningar på Isabells bilddagbok. Black + namnet på ett husdjur. Jag har inga husdjur, men min lillasyster har två marsvin som heter Russin och Rally. Eftersom att
  1. Black Russin och Black Rally inte låter så särskilt goth
    och
  2. Jag inte har valt de namnen (hade jag få välja namn på de små kräken hade det såklart blivit Marit och Holger)
så kunde de namnen faktiskt inte räknas. Alltså är mitt goth-namn Black Holger.

Mina blogginlägg spårar ur mer och mer.

Kommentarer
Postat av: mathilda

hahahaha så mitt gothnamn hade vart black hassan då?! eller black brittmarie ännu värre...

2007-05-08 @ 19:05:26
Postat av: Klara

Black Hassan är stor humor! Black Britt-Marie är bara allmänt sexy;)


Skriv nåt snitsigt om du vill:

Jag heter:
I'll be back, så kom ihåg mitt namn!

Skicka beundrarmail hit:


Min egen fräcka sida:


Tjenis Klara! Det här vill jag säga till dig:

Trackback