Anklagas för att sprida homosexualitet

"Polens BO Ewa Sowinska har bett psykologer om råd för att utröna om Tinky Winky och de andra figurerna i den brittiska barn-tv-serien "Teletubbies" sprider homosexualitet och därför bör förbjudas.
- Jag lade märke till att han bar en handväska, sade Sowinska i en tidningsintervju."
Från
dn.se

Kan vara det dummaste jag har läst i hela mitt ganska långa liv. Ursäkta, men:
  1. Jag tvivlar på att "Teletubbies" är så pass genomtänkt att man medvetet skulle låta någon bryta mot vårt älskade heteronormativa samhälle
  2. Om nu Tinky Winky faktiskt skulle vara gay, var ligger då problemet? Hos den stackars Teletubbyn (som för övrigt är en fiktiv figur, om tant BO vet vad det betyder), som måste sticka ut ur samhället? Hos barnen, som får se en man med handväska? (Hej, tant BO, skynda dig att skicka ut psykologer till Stureplan eller närmaste herrmodemagasin!) Eller kanske hos tant BO själv, som inte riktigt har fattat det här med allas lika värde och rätt till existens


Man kan vara rädd för att sprida vattkoppor och maginfluensa och klamydia. Men den som fullt seriöst tycker att det som sprider homosexualitet bör förbjudas, ska nog ta kontakt med de där psykologerna ändå, för eget bruk. Eller åtminstone ägna sitt sommarlov åt att studera FN:s mänskliga rättigheter.

Kommentarer
Postat av: Klara

Men shit. Det är ju skrattretande.

Postat av: matilda

jag såg också artikeln!! Helt sjukt!:S

2007-05-30 @ 18:52:14
URL: http://matildabloggar.blogg.se
Postat av: mathilda

du har helt rätt klara.

2007-05-30 @ 20:21:43
Postat av: Anonym

Eh, JA. Och när jag nu har börjat inse att det nog inte går att rädda världen, kan jag ju i alla fall skriva arga inlägg om den.

2007-06-03 @ 20:08:16
Postat av: Isabell

Oh ja, jag glömmer det aldrig. Men om man jämför Tintin och Tinky-Winky så är den lila snubben helt klart mer gay. Men varför ska man behöva ta upp det i en seriös(?!) diskussion i tidningar/tvprogram och VARFÖR kan dom inte få vara gay om dom nu är det? SUCK.

2009-01-14 @ 12:21:12
URL: http://mammothfucker.blogg.se/

Skriv nåt snitsigt om du vill:

Jag heter:
I'll be back, så kom ihåg mitt namn!

Skicka beundrarmail hit:


Min egen fräcka sida:


Tjenis Klara! Det här vill jag säga till dig:

Trackback