Bråkmakaren vs idealflickan

Idag blev jag djuriskt jävla arg på samhällslektionen, när vi pratade om könsroller och diskriminering. Jag får verkligen hålla mig i skinnet för att inte skriva JÄVLA IDIOTKLASSKAMRATER, för jag vill ju vara den som duktigt säger att Alla måste respektera varandras åsikter.
Men det finns tillfällen då man inte kan vara diplomatisk. Hur mycket jag än anstränger mig, kan jag inte lugnt acceptera allting. "Det har alltid varit så" och "Det där är sådant som folk (underförstått: Feministfittor) säger bara för att ha någonting att klaga på" ÄR inga vettiga argument för att man inte ska ändra på det som är fel i samhället!

Jag kan med stolthet säga att jag tiotusen gånger hellre ses som en jobbig bråkmakare/surkärring/nåt-annat-skällsord-som-syftar-till-att-små-flickor-ska-synas-men-inte-höras än glöms bort i ett litet hörn medan idioterna utan motstånd får bräka ut sina korkade icke-argument.

Kommentarer
Postat av: Ajriiis

Mattias Andersson?

2007-03-20 @ 17:43:44
Postat av: Elin

GO KLARA!

Postat av: Kläry

Ajriiis:
En av flera tomskallar. Men i täten, ja.

Elin:
JAAAA:)

2007-03-20 @ 19:49:57
URL: http://klaraannaelisabet.blogg.se
Postat av: Klara

IIIH jag diggar dig och ibland extra mycket. :)

2007-03-20 @ 21:38:15
URL: http://klarabella.blogg.se
Postat av: klaaara

Att det ligger noter vid pianot betyder ju nödvändigtvis inte att jag spelar på dem, du vet... Har faktiskt viktigare saker för mig, hihi. Längta efter dig och sånt där.

2007-03-30 @ 11:42:45
URL: http://klarabella.blogg.se

Skriv nåt snitsigt om du vill:

Jag heter:
I'll be back, så kom ihåg mitt namn!

Skicka beundrarmail hit:


Min egen fräcka sida:


Tjenis Klara! Det här vill jag säga till dig:

Trackback