Du som söker en socialt inkompetent hobbyspecialpedagog - Se hit!

Anställningsintervjuer för gymnasiechefstjänsten idag, och jag fick tillfälle att tänka på mina egna styrkor och svagheter. Följande lista kom jag fram till:


Saker jag är bra på:
  • Att följa trafikregler (utom när jag kör bil, för då har jag fullt upp med allt annat. Typ hålla mig på vägen och inte dö av upphetsning)

  • Att skriva långa listor som jag sedan prickar av

  • Att härma dialekter

  • Att sopsortera: Hårdplast, mjukplast, tidningspapper och färgat glas är alla mina systrar och bröder

  • Att finna absurda situationer i vardagen

  • Att vara hobbykurator, -livsvägledare och -specialpedagog åt mina vänner



Saker jag är dålig på:

  • Alla typer av TV- data- och GameBoy-spel

  • Att hålla ordning

  • Att tomprata sådär som Josse och Iris kan så snyggt

  • Att tänka "Det löser sig" och glatt tralla vidare

  • Att tänka "Man lär sig av sina misstag" och glatt tralla vidare

  • Att tänka "Provar man inget så lär man sig inget" och glatt tralla vidare

  • Alla typer av styling, smink och modeslavism

  • Att komma på coola saker att säga i en raggningssituation

  • Att låta bli att äta choklad när jag vet att det finns i huset


Eventuella arbetsgivare eller pojkvänsaspiranter som lockas av min lista är hjärtligt välkomna att höra av sig.

Kommentarer

Skriv nåt snitsigt om du vill:

Jag heter:
I'll be back, så kom ihåg mitt namn!

Skicka beundrarmail hit:


Min egen fräcka sida:


Tjenis Klara! Det här vill jag säga till dig:

Trackback