Att det inte kladdar fast i händerna

Det verkar ju vara en allmän uppfattning att julen är barnens högtid. Att det är då man riktigt kan njuta av friden och fröjden och ens ögon tindra som bäst, halleluja.
MEN (med en brittisk accent a la Let's dance-mannen):
Det är underbart med jul när man är stor.
Anledning: Lussekatts- och pepparkaksbak samt knäckkokning!
Bullarna blir mjuka och jämna och kladdar inte fast i händerna.
Degen blir alldeles lagom tjock, och släpper så lätt från bordet.
Knäcken träffar rätt i formen utan att få den att välta.
Vuxendom är helt enkelt ganska fantastiskt.

Kommentarer
Postat av: mathilda

öhm.
hälften av min lussebullsdeg återfanns: på händerna. pepparkakorna såg helt enkelt förjävliga ut och knäcken ska vi inte ens prata om. jag har ett tag kvar kanske?

Postat av: Kläry

Mathilda: Exakt. Du har inte uppnått den totala mognaden än. Jag är ledsen. Men du har iaf någonting kvar att se fram emot!

2007-12-17 @ 09:06:32
URL: http://klaraannaelisabet.blogg.se

Skriv nåt snitsigt om du vill:

Jag heter:
I'll be back, så kom ihåg mitt namn!

Skicka beundrarmail hit:


Min egen fräcka sida:


Tjenis Klara! Det här vill jag säga till dig:

Trackback