Att beställa gös

Idag uppstod just en sådan där situation som jag skrev om i förrgår.
En situation då jag kände mig genuint glad över att vara arton år och inte elva.
Vi skulle beställa mat till avslutningsmiddagen med klassen, och jag valde stekt gös.
Om jag vore elva år, skulle det vara en total omöjlighet att beställa någonting så töntigt som stekt gös när klart hippare alternativ som kycklingsallad och tacotallrik fanns att tillgå. Vore jag elva år, skulle jag hellre svälta ihjäl än att inför hela min klass erkänna att jag tycker att fisk är Guds gåva till mänskligheten.
Nu är jag som sagt arton, och valet av huvudrätt kändes bara pyttelite pinsamt.

Kommentarer
Postat av: Erik

Under mina sisådär 10-15 senaste levnadsår har jag bara ätit 2 fiskar jag tyckt varit genuint goda. Båda för ungefär 1 månad sen på Seychellerna. Grillad grouper och red snapper. Gissa om jag blev förvånad när jag blev övertygad att smaka och tyckte att det var gott.
Kanske kan ha haft med hela upplevelsen att göra. Att äta på en liten paradisös strand under en palm med färskfångad och nygrillad fisk, kryddad med kryddor från guidens trädgård. "Det är fan unikt!"

Kul att du hittade min lilla bildsida förresten =)

2008-04-23 @ 20:57:14
Postat av: Klara

Erik:
Oh! Med min tandläkare vid din sida, om jag inte har missförstått dina familjeförhållanden. Dock njuter jag själv även av den abborre jag fångar i sjön Gensen och bränner vid på gasspisen. Gränsen går vid skolans dillstuvade fisk av okänd art.

Postat av: Klara F K

Vi diskuterade det där idag (fisk av okänd art), över skolans fiskburgare. Vad den grå geggan egentligen består av. Kanske vill man inte veta.

2008-04-23 @ 21:58:48
URL: http://klarabella.blogg.se
Postat av: Erik

Ja det stämmer nog bra det. Är det min far eller mor du syftar på? De är båda tandläkare. ;)
Hahaha. Härligt det med kanske.

2008-04-23 @ 22:38:58
Postat av: Johan af Hälsofast

Hejsan hoppsan!
Ville bara säga att gös kan nog vara gott.. eller egentligen tänkte jag fråga efter en eventuell MSN, men sen kom jag på att jag kan ju bara fråga efter det imorgon. Jag har nämligen lite saker att meddela gällande din och 3 andras Isaac-tröjor. Du får all information imorgon istället. :)

2008-04-24 @ 22:59:32
URL: http://www.trordupåsik?.com/detgörjag

Skriv nåt snitsigt om du vill:

Jag heter:
I'll be back, så kom ihåg mitt namn!

Skicka beundrarmail hit:


Min egen fräcka sida:


Tjenis Klara! Det här vill jag säga till dig:

Trackback