Ibland gör man rätt, ibland gör man fel. Ibland gör man både och på samma gång.

Att sluta vara tillsammans med den man helst av allt vill vara med är fel.
Att ge sig själv och varandra möjligheten att lättare välja framtidsriktning är rätt.
Det gör ont att göra fel och veta om det.
Det gör ont att göra rätt och veta om det.
Det är mycket som gör ont just nu.

Samtidigt finns det sådana som bjuder på te och näsdukar och skratt och choklad, trots att jag för en månad sedan inte existerade i deras liv.
Och det är så fint att det nästan också gör lite ont.

Kommentarer
Postat av: Elin Haubitz

Jag börjar tro att det ska göra ont. Eller snarare förstå att det ska göra ont. Ont ont ont för att sedan bli bra igen. Kanske inte på samma sätt som förr, men ändå så bra att det gamla inte känns så viktigt och åtråvärt längre. Fast att tänka så när man är mitt i smeten gör också ont. Då är nog det bästa att bara äta choklad. Te kan man bränna sig på, och det gör också ont.


Skriv nåt snitsigt om du vill:

Jag heter:
I'll be back, så kom ihåg mitt namn!

Skicka beundrarmail hit:


Min egen fräcka sida:


Tjenis Klara! Det här vill jag säga till dig:

Trackback