Maybe our time is short, därför tog jag med mig en kinesisk sidentofs till dig

Den nyinflyttade kinesen dyker upp i korridoren (iklädd en tjusig tvådelad sidenpyjamas). Får syn på mig, kommer plötsligt på något.
"Oh! Ehrm, you, this one... (sträcker sig över mig och plockar upp någon slags liten röd sidenprydnad med hängande tofs som tydligen hängt på anslagstavlan utanför dörren till mitt rum) It's like... (letar ord) ... like a small gift for you! Chinese, yes? Or... maybe not Chinese... (tvekar lite, fortsätter leta ord) ...you know, I've brought it from China, it's for you, because... maybe our time is short, ja? So it's a small gift, yes, a small gift for you."

Jag gillar att bo här.


Kommentarer
Postat av: mannagryn

Haha, sött. Minns att mormor bunkrade upp en massa sådana där tofsar när hon var på pensionärsresa i Kina. De står för lycka, fred och liknande... Så känn dig utvald! Haha.

Postat av: Isabell

Detta måste ha gjort din dag? Eller vecka. Månad. År. Livet...?

2009-10-09 @ 19:14:03
URL: http://mammothfucker.blogg.se/
Postat av: karin

NAAAW!

2009-10-14 @ 14:35:25
URL: http://fabulouslifeofkarin.blogg.se/
Postat av: Marie

Kan det vara så att du läser Uppsala universitets kurs i Freiburg? Jag ska iaf åka ner till Freiburg och läsa fortsättningskursen i vår. Alla tips tas tacksamt emot:)



Marie

2009-12-03 @ 20:07:03
URL: http://petitemarie.blogg.se/

Skriv nåt snitsigt om du vill:

Jag heter:
I'll be back, så kom ihåg mitt namn!

Skicka beundrarmail hit:


Min egen fräcka sida:


Tjenis Klara! Det här vill jag säga till dig:

Trackback