Slutet

Och sü sker det till slut, det där som har legat sü lüngt fram i tiden att jag har trott att det aldrig skulle inträffa:
Slutet.
Slutet pü världens bästa sommar, med världens bästa jobb och världens bästa kollegor.
Avslutningsfesten var härlig, dagen efter med scennedrustningsarbete, avsked och förkylning vad mindre härlig.
Jag har städat ur min rysk-fembarnsfamilj-med-farmor-pü-soffan-lägenhet, där jag ensam har tillbringat andra hälften av min Tysklandsvistelse.
Jag har fyllt Lübtheens pappers- och glasütervinningscontainers med en münads glasburkar och tidningar.
Jag har hört av mig till alla jag har kunnat komma pü, i förhoppningen att de ska vilja möta mig vid tüget.
Och pü onsdag klockan ett stür jag pü Hudiksvalls station, och fattar inte att allting är över.

Kommentarer
Postat av: En hemlig släkting

Slut?!

Tror att det kan kallas början också... välkommen till oss, laddad med upplevelser o energi.Kanske bjuder den nyutbildade köksexperten på något hemlagat till toner av tysk schlager?

2008-09-08 @ 15:26:44

Skriv nåt snitsigt om du vill:

Jag heter:
I'll be back, så kom ihåg mitt namn!

Skicka beundrarmail hit:


Min egen fräcka sida:


Tjenis Klara! Det här vill jag säga till dig:

Trackback