Torka skåpluckor (världshistoriens tristaste bloggrubrik, oh yeah!)

Förutom att jag har klackskor när jag städar, brukar jag spela Marit Bergman. Det gör också proceduren lite roligare.
Idag lyssnade jag en massa gånger på
den här underbara låten och tänkte på att vi i Es05b faktiskt gör den med ännu härligare och ärligare energi.
Och så blev jag lite gråtmild igen samtidigt som lyckan pumpade i kroppen. Sådär som det kanske är normalt att vara inför studenten.

I alla fall, bestod dagens städinsats delvis av att torka av skåpluckorna i köket.
En hel del städning kan jag faktiskt erkänna som nödvändig, men att torka skåpluckor?
När man tittar på skåpluckor, ser man just skåpluckorna. Inget mer.
När man sedan ska torka av dem, ställer man sig på en millimeters avstånd och lyckas ibland urskilja någon enstaka fläck som man då torkar bort med hett vatten och såpa.
Sedan backar man ifrån sina nyavtorkade luckor, och finner till sin besvikelse ingen som helst skillnad mot tidigare.
Min åsikt att skåpluckeavtorkning endast resulterar i förslösad handkraft, en balja brunt hetvatten och en matsked Allrent som gått till spillo.
(Och ja, jag är medveten om att det här inlägget kommer att resultera i diverse husmorsrelaterade annonsörer i min blogg. Hurra!)

Kommentarer
Postat av: mannagryn

Tro mig, det kommer bli ännu mer gråtmildhet efteråt. Jag och Johanna har just bildat klubben VSVSTTOBLSVRAL (Vi Som Vill Spola Tillbaka Tiden Och Bara Leva i StudentVeckan Resten Av Livet). BUHUUU.


Skriv nåt snitsigt om du vill:

Jag heter:
I'll be back, så kom ihåg mitt namn!

Skicka beundrarmail hit:


Min egen fräcka sida:


Tjenis Klara! Det här vill jag säga till dig:

Trackback