Klara - your favourite geek

Två veckor utan gympa, och JA, trots trötta dansben från gårdagen ropade hela min kropp att dagens pass var otroligt efterlängtat. Friskis är bäst, bäst, bäst!
Till och med den hos mig inte alltför omtyckta låten "Älska i slow motion" kändes idag alldeles underbar.

Jag har förresten kommit på att jag visar upp väldigt många tecken på att vara en riktig tönt. Här är ett urval:
  1. Jag är Friskis och Svettis-fantast (Kommentar överflödig)

  2. Jag använder inneskor i skolan och tar ofta med mig frukt (Hörde inte det till det töntigaste man kunde tänka sig när man var i trettonårsåldern?)

  3. Jag dansar gärna nykter (Alla vet att de coola brudarna alltid bör hälla i sig ett par tjusiga paraplydrinkar innan de entrar dansgolvet. Jag vill dock vara stadig i mina klackskor, och kunna fokusera mer på dansens virvlar än på att lyckas hålla sig på benen!)

  4. Jag är en nitisk grammatiknörd (Jag skriver till och med grammatiskt korrekta sms, och i konversationer på msn inleder jag alltid mina meningar med stor bokstav!)

  5. Jag älskar att gå i skolan (Det värsta man kan göra, alla kategorier. Att vara öppen med att verkligen tycka att det är döroligt att gå i skolan, är att tigga om att få hamna på Worst tönts of 2008-listan!)

Kommentarer
Postat av: S

1. det är okej.

2.Lite pinsamt men det får gå för du har varit elvrådsordförande, behöver jag säga mer?

3. JAG DANSAR NYKTER, det är fett med coolt att dansa nyktert.

4.Oj jobbigt för dig att läsa mina inlägg då.

5. Vem har sagt det? vilka idioter umgås du med egentligen? Jag önskade jag tyckte det var roligt, jag hade skrivit om det precis som driftiga blondinbella gör.

Postat av: Kläry

Soma:
Härligt att vara accepterad av dig. Det är det inte många som är;) Och jag har inga problem med att läsa andra människors bristfälliga svenska. Det är först när det kommer till mig själv, som jag inte klarar av att skriva grammatiskt dåligt.
Och vad det gäller femman: Mina vänner tycker att det är okej att jag älskar skolan. De kan inte alltid förstå mig, men relativt ofta! Dessutom brukar min entusiasm smitta av sig, varför jag nu är omgiven av ett gäng underbara skolälskartöntar.

2008-02-25 @ 09:33:28
URL: http://klaraannaelisabet.blogg.se
Postat av: Karin

Klara, det är okej. Jag har exakt samma ritualer och töntigheter för mig som du har! Ååh, jag är alltså en tönt?
Har inte tänkt på det förut, men du är ju lite töntigare som älskar skolan. Jag gillar den ibland, tex idag när vi bara har en lektion och kollar på film, oftast är det mer acceptans från min sida.

;D

2008-02-27 @ 15:40:34
URL: http://karinfredriksson.blogg.se
Postat av: Johan af Hälsofast

Jag tycker du är fett ball.. på riktigt.
Tönt är ju lite av en definieringsfråga, men inneskor är nog rätt så stadigt byggmaterial för en ljus töntframtid! ;)
Keep up the good work!

2008-02-28 @ 00:30:40
URL: http://www.com
Postat av: Fredrik

Jag har exakt samma problem med grammatik på msn och sms. Det tar säkert en kvart för mig att skriva ett sms.

2008-02-28 @ 10:06:14
URL: http://www.myspace.com/larsfredrikjansson
Postat av: Klara

Kärin:
Jag vet. Detta leder mig osökt in på en sjätte punkt: "Jag umgås med andra töntar". =)

Mr. af Hälsofast:
Härligt att höra;) Men det ena utesluter ju inte det andra. Man kan ju vara rätt ball trots att man uppfyller alla kriterier för en riktig tönt.

Fredrik:
Ja, jag hatar när det blir ont om tecken så att jag inte får ha mellanrum mellan punkt och stor bokstav i påföljande mening.

2008-02-28 @ 11:23:14
URL: http://klaraannaelisabet.blogg.se

Skriv nåt snitsigt om du vill:

Jag heter:
I'll be back, så kom ihåg mitt namn!

Skicka beundrarmail hit:


Min egen fräcka sida:


Tjenis Klara! Det här vill jag säga till dig:

Trackback