Sanningen om fransmän

Några fördomar om Frankrike, och mina egna erfarenheter:
  • Fransmän är noga med hur de klär sig - SANT. Till och med jämfört med de franska uteliggarna ser jag ut som en slashas. (Men jag måste ha sett väldigt miljömedveten ut i min stora sjal, slarvigt uppsatta hår och omarkerade midja, för Action Raid-värvarna var som galna i mig!)
  • Fransmän talar inte engelska - SANT. Min stolthet, frasen "Je ne parle pas français" med fint tonande je-ljud, kom väl till pass.
  • Fransmän är snygga - SANT. Oh ja. Övrig kommentar överflödig.
  • Fransmän springer runt med en baguett i handen - SANT, faktiskt. Väldigt många rusade runt på Aix gator med mellan en och fem vita baguetter i en påse. Det gjorde mig smått förtjust!
Kort sammanfattning: Allt man tror om Frankrike är sant. Dessutom är spanjorer flirtiga och pratsugna, och det går runt isbjörnar på de svenska gatorna.

Kommentarer

Skriv nåt snitsigt om du vill:

Jag heter:
I'll be back, så kom ihåg mitt namn!

Skicka beundrarmail hit:


Min egen fräcka sida:


Tjenis Klara! Det här vill jag säga till dig:

Trackback