En pumpbar doft av vår

Kära gode Gud. Jag vet mycket väl att det inte är du som rättar de nationella proven i matte, men du är ju faktiskt god och allsmäktig och allt sånt där. Så därför vänder jag mig nu till dig.
I morgon. Nationella prov i Matte B. Snälla. Det räcker med att du viftar lite med ett finger eller blåser in lite formler i min tomma hjärna. En sån liten ansträngning av dig skulle betyda allt för mig.

Och så kan du ju få skriva det där arret som jag inte hinner göra ikväll. Jag vill läsa igenom matteboken en gång till och sedan gå och lägga mig. Inte skriva stämmor såhär på kvällskvisten.
Jag är ganska duktig på att göra saker i god tid.
Någon gång i livet ska jag lära mig att göra saker i ännu godare tid, så slipper jag sätta min tillit till en gud jag ändå inte tror på.


En sak till. Laleh ska spela på Järnbruket i sommar, och behöver femton ungdomar som är med och sjunger. JAAA!
Då står jag och diskar hos Herr und Frau Gabler i Sydtyskland.

I Hög luktar det vår. Grannbonden Baltzar definierade idag doften på följande sätt:
"Bajs och kiss blandat. Pumpbart."

Kommentarer

Skriv nåt snitsigt om du vill:

Jag heter:
I'll be back, så kom ihåg mitt namn!

Skicka beundrarmail hit:


Min egen fräcka sida:


Tjenis Klara! Det här vill jag säga till dig:

Trackback