En jobbig lista istället för att förbereda ett löjligt föredrag på världsrekordlarvtemat "Liv och Hälsa"

VAD SKA DU GÖRA IKVÄLL?
Träffa Iris tror jag, och förkovra mig i hennes Matte B. Gå ut en sväng. Provbabbla lite inför morgondagens muntliga framställning.

ÄR DU SERIÖS?
Det beror på situationen.

VILKEN FÄRG HAR DU PÅ HÅRET?
Äckligt vidrigt snuskful råttfärg. Men jag skulle aldrig fixa att färga det, jag är för feg för sånt.

OCH FRISYREN, HUR SER DEN UT?
Flätor idag, luggen uppsatt.

ÄR DU HOMO, BI ELLER HETEROSEXUELL?
Hittills hetero.

ÄR DU VEGETARIAN?
Nej. Eftersom att min mamma tror att det är ett knep för att äta mindre. Suck. Men jag äter så mycket vegetariskt som möjligt när jag kan välja.

VILKEN ÄR DEN FINASTE BANDTRÖJAN DU HAR?
Jag har tyvärr ingen. Men jag har en Teknik-åttan-, en Barnkanalen-, en Elevriksdagen- och två Elevinflytandekonferensen i Hudiksvall-tröjor.

VEM ÄR SNYGGAST I HELA VÄRLDEN?
Spännisen som gick modell för Team Sportia och hade använt så mycket brun-utan-sol att det såg ut som att han klafsat runt i lera. NOT.

VAD SKA DU GÖRA NÄSTA ÅR?
Gå ut gymnasiet och vara jätterädd för framtiden.

MÄRKESKLÄDER ELLER SECOND HAND?
Inget av dem. Inte märkeskläder eftersom jag är en snåljåp, nästan inget second hand eftersom att det inte finns några bra butiker i Hudik. Så det blir mest H&M.

SOMMARENS HETASTE ACCESOAR?
Sånt kan inte jag alls. Men jag kör på träarmband, för det gillar jag trots att det inte är så hett. Och söta skor.

VAD HÄNDE IGÅR?
Inne i stan och kikade på Elin och några till. Kollade på Träd-Bärtis och ett gäng vackra gymnastpojkar. Det var trevligt.

VAD HÄNDER IMORGON?
Muntlig framställning: Tema "Liv och Hälsa"

DAGENS MUSIK?
Inte mycket, faktiskt. Det har varit rätt tyst. Men jag är lite sugen på Björk idag.

DAGENS KLÄDSEL?
Mycket spännande: Jeans och rödvitrandig tröja.

SENASTE INKÖP?
Lördagsgodis för elva och femtio i går.

VAD GÖR DU OM HELGERNA?
För lite eller för mycket.

SENASTE PROGRAM DU SÅG?
En ovanligt meningslös brittisk dokumentär i går kväll. Om skönhetspreparat och bla bla bla. Jag skulle ha gått och lagt mig egentligen.

VAD BEHÖVER DU MEST NU?
Lite mer lov. Sol. Någon som planterar in ett genialiskt föredrag i min skalle. En pojkvän. Ett liv.

SOVER DU NAKEN?
Nej. Det är obekvämt. Shorts och t-shirt är skönast.

HAR DU NÅGON GUL TRÖJA?
Ja, faktiskt. En t-shirt från Indiska.

ACTIONFILM ELLER KOMEDI?
Komedi... Fast inte "American Pie" och sånt. HasseochTage är en favvo!

BOK ELLER TIDNING?
Både och. Tidning på morgonen och vid slöläsning. Bok annars.

TJOCKHOLMEN ELLER FARMEN?
Nej tack.

ÅNGRAR DU NÅGOT?
Fruktansvärt mycket.

VILL DU FLYTTA UTOMLANDS?
Mjaa. Inte permanent-flytta. Men jag vill gärna bo några år någon annan stans.
I sommar blir en bra uppvärmning (tågbiljetterna har kommit nu!!)

SPELAR DU I NÅGOT BAND?
Nej, men jag spelar ju i skolan. Jazzgruppen är kul.

HAR DU DUSCHAT IDAG?
Ja. Superkort och utan att tvätta håret. Jag är en miljömedveten människa.

HUR LÄNGE KAN DU HÅLLA ANDAN?
Inte så länge i vanliga fall, men jag är grym på att simma under vattnet. Om jag hade någon att tävla mot, skulle jag förmodligen simma tills jag dog.

BRUKAR DU BLI VÅLDSAM NÄR DU ÄR FÖRBANNAD?
Nej, jag klarar inte av fysiskt våld över huvud taget. En gång kastade jag en grej i golvet, och sedan grät jag ett bra tag av skräck för mig själv och vad jag kunde ta mig till. (Värt att tillägga är att jag var sju år då.)Däremot kan jag bli ruskigt arg och ibland säga dumma grejer.

BLIR DU OFTA KÄR?
Nej, inte på riktigt. Men lite småyr blir jag var och varannan dag.

VAD ÄR MENINGEN MED LIVET?
Att leva så pass länge att man hinner föröka sig och föra arten vidare.
(Jag kom ju på den riktiga meningen en gång. Men jag glömde bort den, så därför kör jag på den krasst biologiska.)

KAN DU NAMNET PÅ ALLA DINA KLASSKAMRATER?
Svar ja. Jag är inte helt senildement. Dock känner jag inte alltid igen dem, eftersom att jag går estet och här gäller regeln att every day might be a day of extreme make over.

GILLAR DU DINA LÄRARE?
Mjaoo. Inte alla. Men tillräckligt många för att stå ut med att gå i skolan.

Kommentarer
Postat av: mathilda

"every day might be a day of extreme make over." hahahahahahahaha!

2007-05-20 @ 18:21:25
Postat av: betty

är det nån som är rolig så är det KLARA!
hahha!


Skriv nåt snitsigt om du vill:

Jag heter:
I'll be back, så kom ihåg mitt namn!

Skicka beundrarmail hit:


Min egen fräcka sida:


Tjenis Klara! Det här vill jag säga till dig:

Trackback