Chokladsås

3 tips till dig som ska göra chokladsås

  1. Ta inte för mycket smör. Kokt smör på glass är inte gott

  2. Rör ordentligt i botten, så slipper du brända flingor i såsen när du till slut kommer på att man måste röra mot bottnen

  3. Såsen kommer att tjockna när den kallnar, så koka för guds skull inte för länge om du inte vill ha knäck på din glass!


Ta till dig dessa små trix och betänk dem noga, så slipper du göra om samma misstag om jag. Det krävs nämligen åtskilliga extradoser kakao för att maskera smör- och bränd gräddesmaken, och kakao kommer från Landet Långtborta och bör av miljöskäl inte överdoseras.

Kommentarer
Postat av: Jonas

Asså helt seriöst, om de inte finns ett pris för utomordentlig svenska och bra påhitt så borde de hittas på ett, för du är värd ett sånt pris ^^ att få ämnet "chokladsåstillverkande" lustigt är rätt bra gjort hur man än väljer att se på saken, din blogg är relativ kickass i övrigt me, har kollat omkring lite här å där =)

Cheers!

2007-12-03 @ 23:01:03
Postat av: Kläry

Jonas:
Oj, tack! Det var nog den finaste respons jag fått här på bloggen. Fortsätt läsa! ;)


Skriv nåt snitsigt om du vill:

Jag heter:
I'll be back, så kom ihåg mitt namn!

Skicka beundrarmail hit:


Min egen fräcka sida:


Tjenis Klara! Det här vill jag säga till dig:

Trackback