Tyska skyltar, Part IV

Den här toalettskylten befinner sig på UniSport utanför Freiburg, och är trots den vänliga inledningen (Kära använderskor av denna toalett) nog den argaste jag någonsin sett.
Observera versalerna.
Observera utrops- och frågetecknen.
Observera den allvarliga uppmaningen att tänka över vårt beteende och sätta oss in i den stackars städerskans situation, som ständigt måste kämpa med vårt Schweinerei.
Det ligger nog mycket frustration bakom den här tyska skylten.



Vad skylten lär dig om Tyskland: Du får vara hur arg du vill, och gärna använda nio utropstecken per mening, så länge du tilltalar ditt utskällningsobjekt med Ni och avslutar med ett "Tack för din hjälp".

Kommentarer
Postat av: Karin

Haha! :D Härliga skyltar!:D



Så här kommer du in på min blogg igen: Användarnamn: Karin Lösen: olwolw



Saknar dig Klara!

Postat av: Isabell

Ni är så grisiga där borta. Jag lider med städerskan.

2010-02-12 @ 10:46:32
URL: http://adesignforalife.blogg.se/

Skriv nåt snitsigt om du vill:

Jag heter:
I'll be back, så kom ihåg mitt namn!

Skicka beundrarmail hit:


Min egen fräcka sida:


Tjenis Klara! Det här vill jag säga till dig:

Trackback