Houston, we have a problem. A hair-related one.

Jo, jag är medveten om att jag kanske var lite otydlig mot frisör-Yvette.
Jag vet inte riktigt hur jag instruerade henne, men en sak är jag säker på:
Jag bad inte om den här satans frisyren.
Jag bad inte om att få se ut som jag gjorde när jag var tre år och hade klippt mig själv.
Jag bad henne inte att försöka sig på konststycket att få mig att - hör och häpna - se TJOCK ut.
Jag bad henne inte att framhäva min stora näsa och min dåliga hy.
Jag bad henne inte att locka fram min allra råttigaste råttfärg som tydligen låg och lurade under det blonda svallet.
Jag bad henne inte att kapa av min kära lugg till ett en centimeters stubb som andas "Jag är ultraanarkafeminist och använder inte bh".
Jag bad henne inte att klippa mig en peruk.
Förmodligen tänkte hon "Gosh och gudars skymning, vilken overkligt ful tjej! Hon ser inte ut att vara intresserad av sitt yttre för fem öre. Henne ska vi ha lite skoj med!"
En sadist är vad hon är. Och jag måste hoppa av skolan och flytta utomlands.

------------------------------------------------------------------

Update


Nej, det blev inte bättre när jag har duschat. Det ser ut som förut, med den enda skillnaden att luggen nu även pekar snett upp.
Har dock lyckas klura ut hur jag ska sätta upp den. Då ser jag inte ut som om jag har peruk, utan mer ut som en sån där trettonårig hästtjej som är "lite utanför". Matchar min tandställning perfekt. Jag kanske skulle ta jobb som skådespelerska i Bullens brevfilmer?

------------------------------------------------------------------

Update


Jag kommer att vänja mig, sa både mamma och frisören. Det finns rätt mycket man skulle kunna vänja sig vid om man bara blev utsatt för det tillräckligt länge.
Att ha en morot som näsa, exempelvis.
Att prata baklänges, exempelvis.
Att ha Sverker Olofsson till pappa, exempelvis.
Att titta sig i spegeln, exempelvis.
Bara för att man kommer att vänja sig vid att stå ut med någonting, innebär inte att det är något att sukta efter.
Och jag är fullt medveten om att jag är sjukt tragisk som hetsar upp mig över den här skitsaken. Och den vetskapen gör mig inte direkt mer uppåt.

Kommentarer
Postat av: Sary

Men så illa kan det bara inte vara:P

2008-01-14 @ 18:03:37
Postat av: Kläry

Sary:
Jopp. Exakt så illa kan det vara:S

Postat av: BallaBella

Moahahahahahahahaha

2008-01-14 @ 20:25:14
Postat av: Klääära

Jag väntar på foto, raring:P (Men jag har svårt att tro att det är sådär vidrigt.)

2008-01-14 @ 20:33:24
URL: http://klarabella.blogg.se
Postat av: Kläry

BallaBella:
Du FÅR inte skratta åt mig imorgon! Då kommer jag helt allvarligt att börja gråta.

Kläääära:
Glöm det.

2008-01-14 @ 20:50:30
URL: http://klaraannaelisabet.blogg.se
Postat av: mathilda

haha du är ju knäpp.
får se imorgon på tyskan!!!

2008-01-14 @ 22:38:17
URL: http://annamathildasvensson.blogg.se
Postat av: Josephine

Men du, är det verkligen så illa? Du blir helt enkelt tvungen att skicka en bild eller så.
Och även om det kanske inte är mycket till tröst just nu, så växer det faktiskt ut.

2008-01-15 @ 18:28:10
Postat av: jonas

om ja ser dig i skola så småningom kan du få feedbakc på hur de ser ut ^^ ja är inte riktigt hundra på hur de såg ut innan så ja har inget att jämföra med... där kan du få ärligheternas ärlighet... dock vet jag av mig att ja troligtvis inte skulel brista ut i gapskratt även om situationen skulle kräva det.
men men men... jag har själv varit med om att ha fått en ytterst misslyckad frisyr och jag kan säga med viss säkerhet att det är nog mest du som märker felen ^^ annat vanligt dödligt folk bryr sig inte så noga.

2008-01-21 @ 11:44:56
Postat av: Nea

alltså... jag vet hur de känns! ja va på trudes och klippte mig precis innan ja flyttade till Umeå för att plugga.. alltså..ja sa till henne, ja vill bara ha lite mer fall på håret så de inte ser ut som taxöron (observera att ja sa LITE fall) hon går igenom och berättar hur hon tänker klippa och de låter skitbra, precis som ja tänkt mig. Lite uppklippt och typ 1 cm på topparna. 45 min senare efter massa klippande "ja men va kul de är att du vill få fram dina lockar" alltså.. ja måste ha sett ut som typ kalle anka när han får nåt tungt i huvet! Ja såg ut som en pudelrockare när ja gick därifrån. plus att hon hade klippt en alldeles för kort lugg på mig! jag gick utom synhåll och drog ner mössan över huvudet så snabbt ja bara kunde. när ja kom hem tvättade ja håret och fick till min fasa se att luggen inte bara var för kort. utan även SNED! ja fick panik! ja såg ut som om ja skulle kunna klä mig i nåt slampigt och gå ut och ställa mig vid vägen och sälja mig själv för en billig penning. sånt här kanske inte är nån vidare big deal, ja menar, de växer ju faktiskt ut. men hur kul är de å gå omkring
och se ut som en hora i två veckor? plus att hon klippte säkert 7 cm på längden. jag har sparat mitt hår hur länge som helst!! ja hade lust att gå å klippa av en tofs av hennes eget hår!

det jag vill säga är att jag känner med dig!

2008-01-23 @ 14:31:58
Postat av: Kläry

Jonas:
Nej, det är sant. Och jag har faktiskt lärt mig att Leva med Lugg. Jag är inte direkt stormförtjust, men det funkar.

Nea:
Haha, tack för medlidandet! Hoppas att det har växt ut någolunda...

2008-01-23 @ 16:55:05
URL: http://klaraannaelisabet.blogg.se

Skriv nåt snitsigt om du vill:

Jag heter:
I'll be back, så kom ihåg mitt namn!

Skicka beundrarmail hit:


Min egen fräcka sida:


Tjenis Klara! Det här vill jag säga till dig:

Trackback