Nügra sanningar frün Schwäbisch Hall

  1. Vackra städer kan faktiskt vara njutbara när man inte har hela familjen i släptüg. Till och med att strosa kan vara väldigt trevligt ibland.
  2. Jag har hittat ett sunkigt Internet-café som bara tar ynka 1,50 ? pro Stunde.
  3. Man säger faktiskt Najaaa ibland. Lite oftare än jag trodde. Men inte ütta günger per uttalande, och därmed inte alls sü ofta som Mr. Najaaa hemma i Sverige tror.
  4. Hos familjen Gabler äter man ingen middag. Det är lite plügsamt. Dessa ständiga smörgüsar Kotzt mich an, sü att säga.
  5. Här finns inga a:n med ring över. Men det kanske ni redan har märkt.
  6. Imorgon är det midsommar, och jag och Malin har blivit ombedda att jobba extra och förskjuta helgen till söndag-mündag. Vi müste nämligen städa tio tusen rum pü lördagen, eftersom att det kommer tvü nya grupper pü mündagen.
  7. Min bild av vandrarhemmet som ett ställe som myllrar av snygga ungdomar med ryggsäck och solbränna, visade sig vara lite... Lite felaktig. Myllrar gör det sannerligen, men inte av läckra, flirtsugna backpackers i artonürsüldern. Nej, i stället finns här en miljard ütta- till fjortonüringar, varav ett gäng är "ein bißchen zurückgeblieben".
  8. Vür käre Herbergevater, Herr Gabler, ser ut exakt som jultomten. Och üker motorcykel.
  9. Om jag verkligen älskade att diska, skulle jag fü mitt lystmäte i sommar. Först de här fyra veckorna, sedan tvü resdagar och sü direkt in pü restaurangen pü Gotland. Men vafan, man lever ju bara en güng.
  10. Jag har fütt användning för en massa larviga grejer vi har gjort pü tyskatimmarna. Jag vet inget värre än att sitta och klämma in en massa ord i skallen, t ex när vi skulle lära oss en massa köksutrusning och skit. Sü sjukt oväsentligt, tyckte jag... Tills nu. Nu vet jag exakt vad jag ska kasta mig efter när Frau Gröger behöver en Untertasse eller en Kuchenteller. Vi har även frügat om vägen. Allt för dig, min Gunnar.

Kommentarer
Postat av: mathilda

YES! JAG VISSTE DET. SNART FÅR DU ÄVEN ANVÄNDNING FÖR INSTRUMENTORDEN OCKSÅ KANSKE!

Postat av: Maria Persson

Haha, kul att se nån annan kommentera alla på JuHe Schwäbisch Hall! :) Trivs du då? Har du också fått leta hål i lakan? :P Aja, hoppas du har det toppen! Kram //Maria

2007-07-13 @ 22:14:38
Postat av: Maria Persson

Ett tips bara.. Müsli och mjölk är himla bra som middag :) Och plocka på er frukt från kylrummet, och smit ner och gör en kvällsmacka ibland..:P Känns förbjudet men det är faktiskt helt ok :) Och Herr Gabler MÅSTE helt enkelt vara jultomten, eller hur?! :D

2007-07-13 @ 22:18:24

Skriv nåt snitsigt om du vill:

Jag heter:
I'll be back, så kom ihåg mitt namn!

Skicka beundrarmail hit:


Min egen fräcka sida:


Tjenis Klara! Det här vill jag säga till dig:

Trackback