Hundrafemtio gratistimmar av prinskorvsrusande

Minns ni att jag jobbade på restaurang i vintras, slet som ett djur och älskade det?
Min entusiasm har nu mattats något.
Min lön är nämligen två veckor försenad, och min boss tycker tydligen inte att det är någon big deal.
Nej, det är klart. Det ju inte hon som räknat med att få in en rejäl slant i slutet av januari, men som nu är luspank samtidigt som hon håller på med körkortet, har köpt konsertbiljetter och är kär i en linköpingsbo.
Och det är inte heller hon som jobbade hundrafemtio timmar på tre veckor. Som sprang med Janssons frestelse tretton timmar i sträck och hoppade in extra på sin lediga dag istället för att handla julklappar.
Hon slipper ringa fyrtioelva gånger för att mötas av en telefonsvarare som med servicetrevlig röst säger att "Vi kan inte svara just nu men ringer gärna upp dig senare" men aldrig gör det. Slipper prata in vänliga men bestämda meddelanden, som allteftersom tiden går blir mer bestämda än vänliga, om att jag faktiskt vill ha mina pengar.
När jag till slut fick tag på henne, lovade hon mig min lön absolut senast måndag.
Idag är det måndag, och jag har 25 kronor på mitt vardagskonto.

Varsågoda, Parkhyddan. Här får ni lite badwill spridd till min enorma läsarskara.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Förstår du inte att vi läsare (åtminstone jag) blir otroligt nyfiken på vem denna linköpingsbo är och hur ni träffades? =) Hoppas man får veta inom kort.

2009-02-10 @ 00:43:55
Postat av: Mathilda

JAG VET JAG VET JAG VET.

Postat av: Klara

Anonym:

Förstår du inte att jag blir otroligt nyfiken på vem du är? :)



Mathilda:

Jag också.

2009-02-10 @ 10:15:09
URL: http://klaraannaelisabet.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag kan väl berätta vem jag är då. :) Din gamla granne o barndomsvän. Jag brukade även tvinga dig att sjunga, vi spelade in en massa sånger på band om jag inte minns helt fel. Kan du gissa då? :D

2009-02-10 @ 18:03:10
Postat av: Mathilda

JAG VET JAG VET JAG VET.

2009-02-10 @ 18:08:02
URL: http://annamathildasvensson.blogg.se/
Postat av: Klara

Anonym:

Jag skäms! Jag vet inte vem du är! Jag kan inte tänka mig att någon av mina "gamla grannar och barndomsvänner" läser här. Och jag kan inte påminna mig om att ha spelat in sånger med någon. Alzheimer?

2009-02-10 @ 22:17:02
URL: http://klaraannaelisabet.blogg.se/
Postat av: Karin

Du behöver inte skämmas, inte ett dugg! :) Det är bara jag, Karin ju! :D

2009-02-11 @ 02:01:21
URL: http://karinbg.blogg.se/
Postat av: Klara

Karin:

Haha, vad roligt! Hej! (Och jag återkommer nog med information om linköpingsbon. Tror jag.)

2009-02-11 @ 18:39:15
URL: http://klaraannaelisabet.blogg.se/

Skriv nåt snitsigt om du vill:

Jag heter:
I'll be back, så kom ihåg mitt namn!

Skicka beundrarmail hit:


Min egen fräcka sida:


Tjenis Klara! Det här vill jag säga till dig:

Trackback