Som övergivna hundvalpar

Idag var jag på CD-rea igen, och blev närapå ännu vildare än senast.
"Köp 3 skivor, betala 100 :-", och för den som orkade bläddra igenom massorna av Svensk sommarromantik och SuperSnällaSilverSaras & StålHenriks favoriter och dessutom stod ut med uptempo-ABBA på overkligt hög volym, fanns det faktiskt en hel del guldkorn i mängden!
Debussy, Rachmaninov och Sophie Zelmani fick följa med hem, för en ynka hundralapp, och jag kände mig som flickan som hittar en övergiven hundvalp på gatan.
Måste ta hand om. Måste ta hem.
Fina, fina klassiska skivor, jazzsamlingar, så mycket härligt som bara ligger där utan att någon vill ha dem.
Klara, alla CD-skivors rädderska!

Förresten. Kommer ni ihåg
det här inlägget?
Nu ger Åhléns bort t-shirtarna gratis, bara man köper skivor för 100 kronor. Nu är de desperata. Muahahaha.

Kommentarer
Postat av: Saga

Vill du ha en ny bloggdesign?

Spana in min blogg, har 4 utlottningar igång och allt du behöver göra är att skicka en kommentar.



Skynda dig, utlottningarna avslutas ikväll!

Postat av: Anonym

Hej:)

Lottar ut en sexleksak från lustjakt i min blogg

Man ska mejla till mig om man vill vara med.

Här hittar du tävlingen

http://enlitentax.blogg.se/2008/october/sexleksak-tavling.html

2008-10-27 @ 20:29:10
Postat av: jenny

men nu för tiden köper väl ingen skivor? :O

2008-10-27 @ 20:37:31
URL: http://jnyyy.blogg.se/
Postat av: Isabell

Vem fan är "Jenny" som påstår att "nuförtiden köper väl ingen skivor?", hur ska musiken annars överleva? Jo "Jenny",det finns folk som fortfarande köper skivor pga av att dom inte ska dö ut och för att cdskivor är det bästa som finns för det är mycket personligare än att ladda hem en låtjävel från itunes eller va fan de nu kallas och det är ett sätt att visa att man verkligen stödjer ett visst band eller artist. Utan cdskivor, ingen musik!

2008-10-28 @ 11:27:13
URL: http://mammothfucker.blogg.se/
Postat av: Klara

Isabell:

Väl rutet, kvinna! Ja, det är ungefär en miljon gånger härligare att köpa en CD-skiva än att ta emot en låt någon skickar till en. Och två miljoner gånger bättre att stödja musikindustrin än att vara kriminell på nätet. Men Jenny har ju tyvärr rätt, det är inte så många som ser charmen i en äkta skiva...

2008-10-28 @ 11:38:20
URL: http://klaraannaelisabet.blogg.se/

Skriv nåt snitsigt om du vill:

Jag heter:
I'll be back, så kom ihåg mitt namn!

Skicka beundrarmail hit:


Min egen fräcka sida:


Tjenis Klara! Det här vill jag säga till dig:

Trackback