Entusiastiske Fredrik

Mitt jobb är inte det roligaste man kan ha.
Jag bladar, dvs stoppar in reklamblad och bilagor i tidningen.
Alla vi bladare är överens om att vi har ett enformigt jobb. Alla utom Entusiastiske Fredrik.
Entusiastiske Fredrik nästan skuttar in på Tab varje natt, full av bladarlust och energi.
Entusiastiske Fredrik tycker att det är ett varierat jobb, eftersom man har så olika arbetstider. Ibland börjar vi redan 22.45, ibland så sent som 01.00.
Entusiastiske Fredrik kläcker ur sig små ordvitsar ("Pallar du trycket?" med en triumferande blick på pallarna med nytryckta tidningar) titt som tätt.
Entusiastiske Fredrik går runt och värmer upp kroppen som en adrenalinstinn idrottsman, och frågar "Är du laddad nu då?" inför monsterpasset 18.00-03.00 med 90.000 bladningar.
Entusiastiske Fredrik är dessutom typen som förtjust utbrister "Klara färdiga gå!" när vi presenterat oss.
De flesta av oss på Tab tycker att Entusiastiske Fredrik är något av ett freak. Men jag vet att om jag vore lite mer som Entusiastiske Fredrik, skulle jag vara en lyckligare människa.

Kommentarer
Postat av: Isabell

Jag har hört många historier om den där människan ska du veta.

Postat av: Tove

ja, du har faktiskt rätt i det, och någonting får man ju med sig av allt egentligen!

2008-10-27 @ 12:24:42
URL: http://tovelitove.blogg.se/
Postat av: Erik

Jag undrar vad han döljer...

2008-10-28 @ 22:48:10
Postat av: Klara

Isabell:

Haha, ja, kan tänka mig det.



Erik:

Du tycker alltså att jag borde vara lite mer skeptisk till honom? Hrmm. Kanske värt att tänka på. Inte nog med att jag har ett sjukt enformigt jobb - nu ska jag dessutom vara skraj för mina kollegor också!

2008-10-28 @ 23:16:27
URL: http://klaraannaelisabet.blogg.se/
Postat av: Fredrik Jansson

Alltså. Jag känner mig träffad, men det kan ju handla om en annan Fredrik. Jag minns dock att jag var precis så när jag brukade blada, och sen med gott mod åka uta och dela tidningsjävlarna. Men det kan ju vara ett sjukt sammanträffande.

2008-11-18 @ 11:30:41
URL: http://ekohudiksvall.blogg.se/
Postat av: Klara

Fredrik:

Oroa dig inte. Det är inte riktat till dig.

2008-11-19 @ 10:03:12
URL: http://klaraannaelisabet.blogg.se/

Skriv nåt snitsigt om du vill:

Jag heter:
I'll be back, så kom ihåg mitt namn!

Skicka beundrarmail hit:


Min egen fräcka sida:


Tjenis Klara! Det här vill jag säga till dig:

Trackback