Snottring

Känner ni till leken snottring?
Jag tänker på en person, och du ska sedan genom ja/nej-frågor lyckas lista ut vem jag tänker på.
Man frågar om det är en verklig människa, om det är en kvinna och om hon fortfarande lever.
Man brukar tänka på Astrid Lindgren, Carl Bildt eller Kalle Anka.
Helt enkelt, en perfekt stillsam lek att roa sig med i bilen.

Problemet är bara att det inte funkar så när man leker med min kära lillasyster.
När vi skulle snottra på vägen till Arlanda, gick leken över till att bli en kamp om vem som kunde komma på det svåraste snottringsobjektet. Det slutade med dött lopp, efter att hon valt Skejtarkaninen i Pettson och Findus-dataspelet och jag Idol-Olas knän.

Kommentarer
Postat av: matilda a

Den leken gjorde Jonas och jag varje gång vi åkte lift när vi var i fjällen på sportlovet! ganska bra tidsfördrift!;D det var roligt när man kom på nått riktigt klurigt:) fast jag hade ingen aning om att det hette snottring:P

Postat av: Daniel

"Idol-Olas knän"

Hahaha! Den var en riktig kluring!

2008-04-03 @ 23:10:48

Skriv nåt snitsigt om du vill:

Jag heter:
I'll be back, så kom ihåg mitt namn!

Skicka beundrarmail hit:


Min egen fräcka sida:


Tjenis Klara! Det här vill jag säga till dig:

Trackback