Manlighet och Lypsyl

I Funäsdalen körde Lypsyl-företaget någon slags skidåkardrive.
Alla som köpte liftkort fick uppge kön och ålder på eventuella familjemedlemmer, och alla fick sig sedan ett varsitt litet läppcerat. Det fanns tre sorter:
Barnen fick en skojig variant med roliga gubbar och jordgubbssmak.
Kvinnorna fick ett doftande Lip Shine på tub som utlovade "pussigt mjuka och skimrande läppar för After Ski-prinsessan".
Det roliga, som sysselsatte mina tankar under flera varv i liften, kom när männen skulle få sin modell. Alla känner ju i hemlighet till den konflikt som finns mellan män och läppcerat.
Jag vet inte riktigt vad det bottnar i, men på något sätt går Lypsyl inte ihop med traditionell manlighet.
Kanske är det själva grejen att vårda sin kropp.
Eller så är det rörelsen vid applicering: Att mjukt och varsamt stryka ett väldoftande stift över läpparna, och sedan gnugga dem mot varandra för att arbeta in fukten. Av någon anledning, känns det inte maximalt macho.
Problemet är alltså: Hur gör man ett cerat som inte är gay?
Lösningen blev ett Lypsyl Extreme, med rejäl solskyddsfaktor för först upp i liften-åkaren. För att ytterligare spä på ceratets manlighetsgrad, var behållaren av en sådan variant att det krävs en ingenjör för att få ut ceratet. Med hjälp av denna spännande mekanism kan lypsylen öppnas med ett enhandsgrepp, istället för att som i andra fall krångla med lock. Den andra handen kan nu användas till en massa manliga sysslor, såsom sågande, spikande och slagsmål.

Missförstå mig inte - Jag menar verkligen inte att män inte har rätt att smörja sig hur och var de vill.
I själva verket, vet jag inte en enda kvinna som för att beskriva sin idealman drömmande skulle förklara att "Och så ska han ha fnasiga, torra läppar som spricker och det bara snöar flagor om".
Män världen över, res er. Våga mjuka, smidiga läppar. Våga Lypsyl.

(Det stör mig rätt mycket att jag i detta nu gör exakt det Lypsyl hoppats på, nämligen reklam för deras företag i min privata blogg.)

Kommentarer
Postat av: Herr Lindberg

Får du betalt för din smygreklam? annars borde du ju höra vad dom är berädd att bistå dig med.

2008-03-08 @ 01:55:51
Postat av: Herr Lindberg

Btw... det är exakt samma sak som när jag åkte till New York och blev Bjuden ett stycke Coca-Cola Zero på planet dit... skillnaden mellan den och en vanlig Coca-Cola Light är typ obefintlig.... men då är det ju faktiskt bra mycket manligare att dricka samma läsk ur en kolsvart alluminiumburk som de står "for men" på...

2008-03-08 @ 01:59:51
Postat av: Klara

Herr Lindberg:
Haha, de kanske kan sponsra mig med ett par liter Lip Shine i veckan i utbyte mot den fina reklamplatsen.
Och vad gnäller du över? Alla vet att män bara kan dricka ur svarta burkar. Ingen machokille vill väl dricka silvrerförpackad gay-Cola?

Postat av: Josephine

Fast Klara, Lypsyl Extreme - med rejäl solskyddsfaktor för först upp i liften-åkaren är gay det också! Förresten börjar jag bli miljöskadad, umgås bara med bögar samt flickvän här i 08. Således blir ALLT gay. ;)

2008-03-12 @ 15:02:10
Postat av: Klara

Josephine:
Ja, jag kan ju inte riktigt det där lika bra som du, så jag får väl ge dig rätt i det fallet;) Men hur gör man då ett maximalt macho-hetero-Lypsyl? For men, alltså. Skulle ett sådant kunna existera? Det är just appliceringsrörelsen som gör mig tveksam. Vad tror du?
Du får komma hem till norr någon helg och tanka lite heteronormativitet. Jag ställer gärna upp på en fika, oavsett läggning=)

2008-03-12 @ 15:35:12
URL: http://klaraannaelisabet.blogg.se
Postat av: Josephine

Såhär är det, Lypsyl går inte att applicera utan att se feminin ut, det finns inte en man i hela världen som skulle klara av det. Jag vågar nästan svära på det. :)

Hur som helst tänkte jag dyka upp och andas in några liter heteronormativitet redan på fredag, blir förmodligen kvar över påsk. Beror lite på hur mycket jag klarar av innan längtan efter nyss nämnda flickvän blir för stor. (Som det är nu blir saknar jag henne så fort vi klivit på varsitt tunnelbanetåg.) Så fika låter toppen! Ska jobba så mycket jag bara kan, men tvivlar på att jag får alla dagar. Vi hörs om det, helt enkelt!

2008-03-13 @ 00:43:48

Skriv nåt snitsigt om du vill:

Jag heter:
I'll be back, så kom ihåg mitt namn!

Skicka beundrarmail hit:


Min egen fräcka sida:


Tjenis Klara! Det här vill jag säga till dig:

Trackback