"Vad fick du för julklappar i år då?"

Jag ser faktiskt mig själv som en ganska tolerant människa. Jag gillar faktiskt folk i allmänhet.
Okej att jag är rätt snabb att brutalkritisera det mesta och de flesta, men jag kan ändå inte låta bli att tycka om folk trots deras konstigheter.  "Åååh, han är så störd, men jag gillar honom!" eller "Nej, det är fan sant, hon har inte en enda positiv sida, men jag gillar henne ändå på något sätt!". 
Men det finns en egenskap som jag inte klarar av. 
Det är såna som i början av januari kommer fram till en med munnen hopskrynklad av illa dold förväntan, och med spelad nonchalans frågar "Jaha Klara, vad fick du för julklappar i år då?". Bara för att, när man oengagerat börjar rabbla julens skörd, spricka upp i en oöverträfflig självgodhet och en vidrigt besserwissrig förtjusning: "I ÅR? Har du fått det I ÅR? HAHAHAHA!"
Sådana människor ligger utanför alla ramar för vad jag kan ha överseende med.

Kommentarer
Postat av: Klara F K

Jag är benägen att hålla med. Men jag kan inte minnas att det där har hänt mig sedan mellanstadiet:P

Postat av: Kläry

Klara:
Hrmm, nej, kanske inte. Men jag är något långsint;)

2008-01-05 @ 23:52:15
URL: http://klaraannaelisabet.blogg.se
Postat av: Sary

Tack jag håller fullständigt med!

2008-01-06 @ 21:35:01
Postat av: kärin

Långsinthet är okej!
Det är jobbigt.
Plus att jag har ringt Lars-Olov idag (vet jag är såå bra)du vet, han på studiefrämjandet. han kunde 2 tider, upplyser dig om vilka i morgon!

2008-01-07 @ 18:11:10
URL: http://karinfredriksson.blogg.se
Postat av: jonas

jag vet att ja fäll för de där när ja gick på lågstadiet en gång, och det är sant.. man blir faktiskt mäkta irriterad... tror ja va sur i minst... ja en kvart om inte annat.

2008-01-21 @ 11:34:55

Skriv nåt snitsigt om du vill:

Jag heter:
I'll be back, så kom ihåg mitt namn!

Skicka beundrarmail hit:


Min egen fräcka sida:


Tjenis Klara! Det här vill jag säga till dig:

Trackback