Leva med Lugg

För att slippa ihärdiga klagomål om dålig uppdatering, och för att få behålla mina kära håravfallsannonsörer, kan jag lämna en liten luggrapport:
Jag älskar inte min lugg.
Jag älskar inte min lugg på morgonen när den är en hockeyfrilla.
Jag älskar inte min lugg när den envist står emot alla naturlagar, i synnerhet tyngdlagen.
Jag älskar inte min lugg när den bestämmer sig för att ligga snyggt precis innan jag ska hoppa in i duschen. (Varför är man som snyggast efter träning? Svett och röda kinder är ju faktorer som borde motverka skönhet, men tydligen inte.)
Men jag har i alla fall lärt mig att leva med den. Jag kanske borde skriva en bok, Leva med Lugg. Då kan jag ju bli miljonär på kuppen, vilket kanske inte vore så dumt. Då ska jag köpa trettio par skor och skicka resten av pengarna till regnskogen och fattiga barn.
Förlåt att jag tråkar ut världen med mina frisyrbryderier.

Kommentarer
Postat av: mathilda

tack för lugg-tipset idag. även om det inte rörde din lugg!

Postat av: Bonnica

Jag ser fram emot den boken!

2008-01-27 @ 21:20:57

Skriv nåt snitsigt om du vill:

Jag heter:
I'll be back, så kom ihåg mitt namn!

Skicka beundrarmail hit:


Min egen fräcka sida:


Tjenis Klara! Det här vill jag säga till dig:

Trackback