Vuxit ifrån köksbordsfester?

Jag blir lite rädd när jag upptäcker att jag inte längre kan se den oemotståndliga charmen och det enorma underhållningsvärdet i en hederlig Fest.
Alltså, en sån där fest som går ut på att man sitter runt ett köksbord och stirrar på varandra medan folk sakta fyllnar till på folköl eller polsk smuggelsprit alternativt dellbosk hembränd. Eller kräksötsliskigt jordgubbsvin för de tjejigaste tjejerna. Sådana fester känns faktiskt inte det minsta spännande längre.
Herregud, jag håller väl inte på att bli vuxen?

Kommentarer
Postat av: Herr Lindberg

Sånt har i min mening aldrig varit kul ^^ de som finner sånt värt att sysselsätta sig med borde ta sig en ordentlig funderare ett tag törs ja tycka...

2008-05-02 @ 01:32:31
Postat av: Klara

Herr L:
Du har en klar poäng där. Jag måste dock erkänna att sådana fester kändes lite spännande under en (mycket kort) period av mitt liv. Lyckan över att över huvud taget vara bjuden överskuggade liksom det faktum att man inte hade speciellt kul.

Postat av: Egoina

hahaha! :P

2008-05-02 @ 12:49:33
URL: http://egoina.blogg.se
Postat av: Johan af Hälsofast

Hehe.. ja jo det är ju också ett sätt att se på det hela. Men man får icke förglömma att festen blir ju lite vad man själv gör den till också! Jag antar att du syftar på Eriks sista aprils-/födelsedagsfest, vilken enligt min uppfattning var mången timmar av god uppskattning, och att den inte föll dig i smaken? Nog kan en fest som dennes förfalla i ett scenario beskrivet av dig här ovan, men då måste du, enligt min uppfattning, ha missat allt det roliga genom att sitta på en stol vid ett bord hela kvällen!

Den negativ energi framträder när person A (individen i första person) utgår från att "den tråkiga köksbordsfesten" (scenario A) kommer att, ursäkta mitt barnsliga uttryck, "suga". Men när person A börjar leva sig in i festen och kanske sätter sig bredvid person C och D och F istället för tidigare person G och H så kanske person A upptäcker att "OJ! Här va det lite mer livat! Langa en bärs! Här ska det latjas!" (scenario B), DÅ uppstår den positiva och upplyftande energin som en tillställning som dennes bör bjuda på! En fest med många människor måste inte vara en "köksbordsfest" om man inte vill det! Dock måste jag hålla med dig om att dessa "köksbordsfester" som inte har något annat att erbjuda faktiskt "suger", men nu får du ha i åtanke att det va faktiskt inte den kategorin människor som medverkade i tillställningen hos vår gode och store vän, Erik!



GLHF b4b3

2008-05-03 @ 01:10:38
URL: http://kandufistajohanna.grogg.cp
Postat av: Fredrik Jansson

Ursäkta fröken, men det är så vuxna människor festar! Sista april var den mest klockrena festen jag varit på, just av ovanstående anledning. När man kan ha trevligt fast man sitter stilla måste man ha jäkligt roligt.

2008-05-06 @ 16:10:07
URL: http://www.myspace.com/perrongtretton

Skriv nåt snitsigt om du vill:

Jag heter:
I'll be back, så kom ihåg mitt namn!

Skicka beundrarmail hit:


Min egen fräcka sida:


Tjenis Klara! Det här vill jag säga till dig:

Trackback