I huvudet på KlaraAnnaElisabet

  • Jag är en usel bloggerska. Förlåt, kära läsare. Förlåt, världen.

  • Min pianolärare är min favoritlärare för tillfället. Ja, faktiskt min favoritmänniska överhuvudtaget. För att han för det första låter mig spela Debussy som tar mig till himlen. För att för det andra blir uppriktigt lycklig när jag lyckas fånga glittret i mitt stycke och spela det på ett sätt som enligt honom "ligger djupare än bara musik". För att han för det tredje fattar när jag inte orkar spela, och istället tar fram gamla skräckinjagande Agnestig-böcker och PysselPysslingens PianoPyssel.

  • Miss Li och Regina Spektor. Ja tack. (Jag är just nu inne i en period under vilken jag diggar unga kvinnor med läckiga stämmor.)

  • Jag är numera enligt lagen vuxen. Jag får gifta mig, göra fastighetsaffärer och skriva på IG-varningar (som jag aldrig får. Det vore nästan värt att skaffa sig en bara för friheten i att få skriva under den själv. Men bara nästan). Ta körkort får jag dock inte göra, eftersom att jag inte kan köra bil.

  • Jag har fortfarande ingen baldejt och tänker således inte gå på studentbalen. Och jag är fullt medveten att jag kommer att ångra mig sjukt mycket när alla andra svävar runt där och är vackra och jag står och tittar på med tandställning och finnar men utan sällskap.

Kommentarer
Postat av: Josephine

1. Regina Spektor, ja!
2. Studentbalen var överskattad, jag ångrar inte att jag gick, men det var inte riktigt värt det. Det är själva studentdagen som är rolig, passa på och njut av den istället!

2007-11-22 @ 23:59:02
Postat av: Klara F K

1. Du är förlåten.
2. Nalle Brum och Till Paris kan nästan vända en dålig dag, inte sant?
3. Jomenvisst.
4. Japp! Och du får rösta. Och bli kastad i fängelse. Och sterilisera dig om du har Socialstyrelsens godkännande.
5. Suck. Sånt där kan göra en gråhårig i förtid om man går och grämer sig för mycket. Du sparar ju i alla fall pengar!

Postat av: Maria P (från förra årets rekryteringsgrupp)

2. Har du Viktor? Han hade jag också innan jag bestämde mig för att lägga av, iaf med själva lektionerna. Gillade inte riktigt honom dock, han va lite freaky.
5. Gå på balen utan dejt, det gjorde jag! Visst, det va väl kanske inte riktigt värt pengarna, men ett minne för livet fick man ju iaf.. Dansa vals fick jag göra med (trots att jag va dejtlös) faktiskt med hela tre st grabbs! :)

2007-11-23 @ 16:15:58
Postat av: Kläry

Klara:
Det vi mest diskuterar,är det faktum att den store Agnestig i det närmaste förstörde min tilltro till mig själv som pianist. Och att Viktor har honom som sista utväg för de elever han vill bli av med. ("Är det någon som är så där riktigt pest, då ger jag dem Agnestig!")

Maria:
Nej, jag fattar faktiskt att balen inte är värd sina tusenlappar. Men det känns ändå lite bittert att inte gå dit. Och ja, jag har Viktor och han är freaky men BÄST!

2007-11-23 @ 19:48:55
URL: http://klaraannaelisabet.blogg.se
Postat av: mathilda

5. klara. jag svär. om du inte går på balen blir det konsekvenser! klart du ska gå!

2007-11-24 @ 13:15:44
URL: http://annamathildasvensson.blogg.se
Postat av: Bonk

Du, du är fan inte en usel bloggerska!
(Och du vet att jag inte skulle säga det om jag inte menade.)

2007-11-27 @ 19:37:09
URL: http://bonnica.blogg.se
Postat av: Kläry

Bonkish:
Alltså, jag syftade inte på att mina inlägg var trista. Mer att de är sällsynta. Jag är en dålig uppdatererska, även om jag för tillfället verkar vara i en up-period.

2007-11-28 @ 19:39:03
URL: http://klaraannaelisabet.blogg.se

Skriv nåt snitsigt om du vill:

Jag heter:
I'll be back, så kom ihåg mitt namn!

Skicka beundrarmail hit:


Min egen fräcka sida:


Tjenis Klara! Det här vill jag säga till dig:

Trackback