Köra buss utan bromsar

Kan någon hjälpa mig att tolka en dröm jag haft?
Jag gillar egentligen inte drömtydning och sånt, för det hör till sånt där flum som jag kallar magi och inte gillar, men den här drömmen måste betyda någonting:
Under en bussresa på en hal vinterväg, släpper busschauffören plötsligt ratten. Han vägrar att köra något mer, och han tänker inte stanna bussen heller. Han går ifrån förarsätet och bussen rullar obemannad på, full med skolbarn och andra människor. Någon måste köra, men ingen törs ta på sig det, eftersom vägen är hal och bussen svår att manövrera. Men om ingen kör, kommer vi att köra av vägen och slå ihjäl oss.
Till slut sätter jag mig framför ratten. Jag kan varken bromsa eller gasa, och jag vet inte vart vi ska. Det enda jag kan göra, är att ratta och hålla oss på vägen. Det är svårt, för det är halt och ibland gör inte bussen som jag vill. Alla i bussen är helt beroende av att jag lyckas hålla oss kvar. Jag kommer aldrig kunna stanna, och ingen kan hjälpa mig. Jag måste fortsätta att styra.

Kommentarer
Postat av: Klara

Creeeepy. Hm, vet inte vad det kan betyda faktiskt. Hade jag varit Freud hade jag förmodligen sagt något om sex. Men det är jag inte.

Postat av: mathilda

klara. jag skulle helt klart säga att det visar att folk är beroende av att du tar tag i saker. eller att du är stressad av att folk vill att du ska ta tag i saker. du behöver kanske TAGGA NER? + är det du som har kommenterat min bdb?

2007-05-11 @ 17:33:33
Postat av: Kläry

Klara:
Du är visst Freud. Eller du blir i alla fall det om ett par år. Och vaddå sex? Det där får du utveckla via msn.

Mathilda:
Hrmm. Är eventuellt inne på någonting i den stilen. Och JA, det är jag som kommenterat:). De flesta av mina vänner har lärt sig att det brukar vara jag som kommenterar anonymt.

För övrigt så lyckades jag faktiskt styra oss tillrätta. Jag hann vara hjälte i ett par sekunder innan jag vaknade, något besviken av att inte triumfen blev långvarigare.

2007-05-11 @ 20:54:35
URL: http://klaraannaelisabet.blogg.se
Postat av: Josephine

Du måste ju ta det lite lugnt, Klara! Försök lova mig det, va?

kramar

2007-05-11 @ 22:59:28
Postat av: Kläry

Josephine:
Jag visste inte att du brukade läsa här! Trevligt:)
Och nja. Det är väl inte min bästa gren, kan jag villigt erkänna. Men snart är det sommar.

2007-05-12 @ 12:00:59
URL: http://klaraannaelisabet.blogg.se

Skriv nåt snitsigt om du vill:

Jag heter:
I'll be back, så kom ihåg mitt namn!

Skicka beundrarmail hit:


Min egen fräcka sida:


Tjenis Klara! Det här vill jag säga till dig:

Trackback