Om senap, tatueringar med texten "I <3 ecstasy" och att en bil visst kan vara en person

Jag vet att alla hatar sådana här listor, men jag har tagit bort alla frågor som jag hade jättetråkiga svar till.


Vilken svordom använder du mest?
Fuck. (Med svenskt uttal. Man är väl ingen American cop)

Skulle du hellre ta bilden än vara med på den?
Jag är världens sämsta fotograf OCH världens sämsta modell. Jag kan vara den som tittar på korten, och skriver cyniska kommentarer.

Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa?
Det beror ju lite på hur mycket. Men om jag vann flera miljoner skulle jag köpa den där kjolen som jag inte har råd med. Och så skulle jag rädda fattiga barn och miljön och åka tillbaka till Thailand (med flygplan lär det väl bli, paradoxalt nog) och bla bla bla.

Tar du någon medicin för att hjälpa dig att somna snabbare?
Nej. Om jag skulle somna snabbare än jag redan gör, skulle jag inte hinna borsta tänderna innan jag tuppade av.

Vilken CD ligger i din CD-spelare?
Billie Holiday - The finest

Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan?
Ja. Jag är en sådan som vet mångas hemligheter men berättar inte mina egna. En hemlighetssnåljåp, alltså.

När var det senast någon stötte på dig?
Förmodligen när Patrik var kär i mig i femman. Om man inte räknar den häftige thailändske servitören som skojade med oss och frågade efter min mail sista dagen, när jag var lite sådär semestervacker och gick med utslaget hår på stranden tidigt på morgonen. Men jag vet inte om han stötte på mig, precis.

Kan du vissla?
Nej, faktiskt inte. Bara lite inåt, men inga riktiga melodier. Jag är en skam för det estetiska programmet.

Tror du att folk pratar bakom ryggen på dig?
Absolut. De har ju inte sagt någonting öppet, men det vore ju ovanligt fånigt att tro att jag är så perfekt att de inte har någonting att klaga på.

Tittade du på tecknat när du var liten?
Ja, Disneydags någon gång. Det var spännande. Mamma och pappa är ganska vänster och anti-amerikanska annars, och det mesta tecknade är ju faktiskt amerikanskt.

Är du blyg inför det motsatta könet?
Det beror på vad jag vill det motsatta könet. (Jag behåller Linns svar, för det var så bra)

Vilken film kan du alla replikerna till?
Tyvärr ingen hel film, men en massa strörepliker. Och jag kan ett helt avsnitt av Sunes jul.

Äger du några band T-shirt?
Nej, faktiskt inte. Ännu en miss i min estet-karriär. (Men två stycken "Elevinflytandekonferensen i Hudiksvall"-T-shirts. Häftigt va?)

Läser du för skojs skull?
Svar ja, men jag skulle inte kalla det "för skojs skull". Mer för drogen läsnings skull, för glömskans skull, för trancens skull. Eller nåt annat prettigt.

Har du gråtit offentligt?
Ja, när Martina sjöng förra året. Först på de två konserterna, sedan när vi tittade på filmen veckan därpå och sedan nästan när vi tittade på filmen igen nu i vintras.

Försöker du alltid att lära dig nya saker?
"Alltid?" Senast idag försökte jag lära mig att köra bil, t ex. Gick inte jättebra.

Vill du just nu har några tatueringar eller piercings?
Nej tack. Jag har inte ens hål i öronen, men jag har ju tandställning. Alltid något.

Kan du kasta macka?
Jag är dålig på allt sådant där, tyvärr. Bärten är såklart jättebra, hon kan vissla också. Fem eller sex plums kanske jag har som rekord, när jag har hittat riktigt fina Gotlandsstenar som jag ångrat att jag kastat iväg.

Vem är din favoritlärare?
Gunnar (tyska) och Tommy (gitarr och ensemble). Och just nu lite Roger, trots att han är rätt kass. Han hyllade ju min uppsats, sånt måste belönas. Och så är jag lite fascinerad av Andreas Samhällskunskapslärare, som trots sin sega stil alltid har tyst i klassrummet. Eller förlåt. VIKTOR!! VIKTOR!! Hur kunde jag glömma honom? Världens bästa. (Piano)

Skulle du någonsin dejta någon med väldigt många tatueringar?
Tja. Jag skulle kunna dejta någon med väldigt utstickande ögon, väldigt gula tänder, väldigt tunt och grått hår och väldigt påträngande kroppsodör bara han var intresserad av mig.
Eller nej, förlåt. Det är faktiskt lögn, även om det känns sant ganska ofta. Svar: Det beror på vad det är för motiv. Om det stod "fitta" eller "I <3 ecstasy" skulle jag nog tacka nej.

Vilket är ditt favoritämne på gymnasiet?
Idrott är kul. Och samhällskunskap. Och tyska ibland. Och NkA:n var himla bra. Äh, ärligt talat: Jag får erkänna att jag är värsta tönten. Med rätt inställning kan man göra alla ämnen kul, och jag har faktiskt rätt inställning.

Gillar du att flyga flygplan?
Njee. Jag tänker bara på miljöperspektiven och känner mig som värsta boven. Men jag älskar flygplatser, och jag älskar att resa.

Vilket personlighetsdrag är ett måste hos en partner?
Humor är nice. Och vänlighet. Och... Äh, han måste leva upp till Bromans värderingar, fine?

Har du någonsin blivit attraherad av någon oattraktiv?
Ja. Jag saknar sig jag saknar dig jag saknar dig

Äter du frukost dagligen?
Ja, jag fullkomligt älskar frukost. Och om jag inte äter ordentligt, får mamma och pappa bekymmersrynkor och tror att jag försöker bli smal. Snälla, jag är redan smal.

Är dina dagar fullbokade och stressiga?
Lite för ofta, ja. Men inte idag, eftersom jag skriver den här tönt-listan.

Hamnar du ofta i trubbel för att prata på lektionerna?
Nej. Jag är en mycket välartad elev.

Vilken är din favoritfrukt?
Grapefrukt. Just nu. Och thai-bananer och thai-mango och thai-ananas.

Hur gammal blir du nästa födelsedag?
18. hjälphjälpKörabilhjälphjälphjälpGåpåkrogenhjälphjälpVaravuxen

Tror du på liv på andra planeter?
Blä. Ärligt talat har jag svårt att bry mig. Men varför skulle det INTE finnas liv på någon av de driljarder andra planeter som finns? Vi människor tror att vi är så jävla speciella och utvalda. Suck.

Vem var den siste personen som gjorde dig arg?
Bilen och jag själv i kombination idag. Nu säger alla besserwissriga typer att "Bilen är ingen person" men ni såg inte mig köra idag. Den har en egen vilja, det är ett som är säkert.

Tror du att Gud är man eller kvinna?
Inget av dem. Det är inte intressant att sätta en snopp eller inte på Gud. Men jag säger Fader och Han.

Gillar du senap?
Nää. Det är äckligt men luktar gott. Men om det inte fanns skulle inte korvgubbarna kunna säga "Senap och ketchup?", och det vore synd.

Vad säger du till dig själv när allt känns svårt?
Jag säger inget. Jag skriver dagbok och noggranna kom ihåg-listor som jag sedan prickar av.

Skulle du säga att du är trendig?
Verkligen inte. Jag är Fröken Basplagg, världens tristaste människa. Men i mina rutiga second hand-tantbyxor är jag gorgeous!

Om en person som du inte var intresserad av att dejta bjöd dig på en dejt, hur skulle du reagera då?
Jag skulle bli intresserad av personen på noll sekunder. Sorgliga jag.

Vilka kändisar har du blivit jämförd med?
En gång sa någon att jag sjöng som Carola, men det var töntigt sagt för jag låter inte alls som hon.
Men en annan gång sa en kille (som är himlarns musikalisk) att det lät som hon i Hovet. Eller han trodde att det var Hovet på skivan jag sjöng på. Då blev jag gladare.
Sedan ser jag ut som min faster som är konstnär. Men hon är väl inte direkt Stureplan-kändis.

Vilka böcker, om några, får dig att börja gråta?
Jag kan gråta till Kalle Anka-pocket om jag är på det humöret.

Tycker du att du är attraktiv?
Nej. Och ingen annan heller, men varför deppa över det, trallalla?

Vad har du för åsikter om sex utan känslomässiga förpliktelser?
Det är väl upp till dem som pysslar med det? Vem är jag att lägga mig i och värdera? Förresten är förpliktelser ett trist ord, som inte ska höra ihop med kärlek.

Får du dåligt samvete efter att du har ätit kött?
Ja. Jag har i stort sett alltid dåligt samvete, och i synnerhet när jag har ätit kött.


Hjälp vad långt detta blev. Jag har ju läst i såna där "Tips för nybörjarbloggaren"-listor att man ska skriva kort och koncist. Yeah, jag är så alternative som inte bryr mig.

Kommentarer
Postat av: Klara

Ja, snart kommer du. Då ska vi gå långa promenader, prata om livet och äta vego-mat :)

Postat av: Elin

Listan är fortfarande megalång, men jag tycker om dig i alla fall (:

2007-03-18 @ 19:15:25
URL: http://elinhaubitz.blogg.se

Skriv nåt snitsigt om du vill:

Jag heter:
I'll be back, så kom ihåg mitt namn!

Skicka beundrarmail hit:


Min egen fräcka sida:


Tjenis Klara! Det här vill jag säga till dig:

Trackback