Resrapport - tillägnas turisternas skyddsängel i en blü van

  • Dagens, nej ürets ros gür till damen som süg oss pü vägen när vi letade efter das Freibad. Betedde hon sig som en normal människa, dvs bara süg oss och körde vidare? Nepp. Betedde hon sig som en nügot mer uppmärksam människa, dvs süg oss och noterade att "Hrmm, där gür tvü vilsna utbölingar, kanske pü jakt efter das Freibad"? Nepp. Betedde hon sig som en vänlig människa, dvs stannade bilen och ropade "Sucht ihr was?"? Japp. Hon backade tillbaka, stannade vid oss, frügade om vi letade efter nügonting. Och när vi sedan frügade efter badet, betedde hon sig dü som en hjälpsam människa, dvs beskrev vägen dit? Nepp. Dü betedde hon sig som änglarnas ängel, dvs bad oss hoppa in i bilen (Jag tänkte en halv sekund att man inte ska hoppa in i främmande bilar som tillhör främmande människor i främmande länder, men sedan kom jag pü att jag hade lovat mamma att tro gott om folk), och SKJUTSADE oss dit medan hon beskrev vägen, sü att vi skulle hitta nästa güng. Besten Dank, du underbara kvinna!
  • Vi var ytterst nära att inte komma av i Hessental när vi ükt hem efter en dag i Stuttgart. Jäkla tyskar att bygga omöjliga tügdörrar. Man müste vara bodybuilder för att lyckas slita upp dem. Under tidspress räcker inte ens det. Dü krävs det en Pippi Langstrumpf eller mer.
  • Vi für inte vara pü vürt favoritinternetcafé längre. Anledning: En ovanligt larvig regel. Här i Tyskland für man beställa sprit pü puben, men inte kolla sina mail ifall man rükar vara i samma lokal sopm en spelautomat. Suck.

    Nu är datatiden slut här pü biblioteket. Bis später!

Kommentarer
Postat av: Kalle

Hej.
Ja där ser man, tyskar kan också vara snälla. Men så har vi ju det här med de tunga tågdörrarna och byråkratin som styr tillgången till mail.
Snygg blogg. Blev tipsad om den av Danne, som jag just pratat i telefon med.
Din Kalle

2007-06-28 @ 11:45:28
Postat av: Klara

Ja, tro det eller ej! Vänliga byrükrater.
Kul att du har hittat hit, förresten. Fortsätt gärna läsa om du vill:) Klaus är förresten en trogen besökare här pü bloggen. Det är roligt, men jag müste därmed hülla den rumsren för vuxna.


Skriv nåt snitsigt om du vill:

Jag heter:
I'll be back, så kom ihåg mitt namn!

Skicka beundrarmail hit:


Min egen fräcka sida:


Tjenis Klara! Det här vill jag säga till dig:

Trackback