En hyllning till Gunnar, der Rentner

Imorgon är dagen D. Dagen Sista Tysktimmen Med Gunnar innan han går i pension. Jag hade planerat att plocka blommor och rita teckningar, men det lär inte bli av. Istället ska jag kila iväg till tandläkaren efter tio minuter, så jag missar hela den där tårfyllt farväl-grejen. Jag mötte honom idag och frågade vad vi skulle göra imorgon på lektionen.
"Titta på era nationella prov, och så tänkte jag prata lite mer om adjektivböjning. Och så ska vi se varandra i ögonen och önska varandra en glad sommar", blev svaret.
Sedan sa han att jag är "i topp av de elever han haft", och plirade lycklig mot mig med sina snälla gamla ögon. Kan man annat än smälta för sådant?

(Här tänkte jag skriva en hyllning på tyska, men det törs jag inte eftersom att Klaus, min tyske farbror, regelbundet besöker min blogg.)

Kommentarer
Postat av: Ajris

Din nya nich kan vara att säga: Jag garanterar er minst ett VG i matte om jag får ge lektioner. Sen tar du skit mycket betalt. Bra idé!

2007-06-12 @ 23:32:27
Postat av: Kläry

Hördudu!! Det är ingen dum idé. Då slipper jag oroa mig för min ekonomi något mer.

Postat av: mathilda

tss. så spännande var det inte. han gnällde mest. men vi fick två glassar. det var positivt...

2007-06-13 @ 17:09:50
Postat av: Anonym

Mathilda:
Det var bara för att jag stack till tant Tandläkaren. Då tappade han gnistan. (Vadå "gnällde", förresten? Det tror jag inte på en sekund, din lustigkurre!)

2007-06-13 @ 17:16:59

Skriv nåt snitsigt om du vill:

Jag heter:
I'll be back, så kom ihåg mitt namn!

Skicka beundrarmail hit:


Min egen fräcka sida:


Tjenis Klara! Det här vill jag säga till dig:

Trackback