Åtta nya bekännelser

Åtta nya bekännelser om mig
  1. Jag är sjukligt snål. Att lägga femton spänn på en flaska Loka gör ont i mig. Dessutom har jag ett väldigt barnsligt förhållande till pengar: Instinktivt tycker jag att HUNDRA KRONOR är mycket pengar, oavsett om det är till ett par jeans eller en bussbiljett
  2. Jag cyklar nästan alltid på högsta växeln
  3. Jag kan bli sjukt sur för småsaker. Kommentarer som "Öh, du har bränt dig lite på axlarna" kan liksom sticka till i magen och göra mig på jättedåligt humör om man har otur
  4. Jag kan inte sy, men är en fanatisk säkerhetsnålsanvänderska. Till allt.
  5. Jag blir galen på onödigt småprat. När folk går runt och säger sånt som "Jahaja..." och "Jaaa, titta, nu kommer solen" brukar jag lämna rummet
  6. Jag har alltid med mig tandpetare, läppcerat, Alvedon och våtservetter
  7. Jag älskar att berätta historier, och har en tendens att överdriva för att göra dem lite bättre
  8. I hemlighet är jag tokig i kläder och sånt. Jag kan stå framför spegeln i timmar (oftast sent på kvällarna) och leka med olika stilar och kombinationer. Som jag sedan aldrig använder, eftersom att det ser för genomtänkt ut och då kan folk fatta att jag inte alls är så laid-back som jag vill verka.


Uppdatering på glasögonfronten: Optikern tyckte att jag skulle göra någonting roligare för pengarna än att köpa ett par glasögon. Nu när det är sommar och jag är ung, fanns det så mycket annat, tyckte hon. Vad tycker hon att jag ska köpa, till exempel? Knark och sprayfärg?

Kommentarer

Skriv nåt snitsigt om du vill:

Jag heter:
I'll be back, så kom ihåg mitt namn!

Skicka beundrarmail hit:


Min egen fräcka sida:


Tjenis Klara! Det här vill jag säga till dig:

Trackback