"Vad kul att du vill fortsätta att läsa matte!" (Kul för vem?)

Bra grejer:
  • Jag fixade de är jäklarns talen på uppropet. Faktiskt.
  • Jag har haft mina älskade gula skor utan större plågor. Snart är de helt utgådda!
  • Jag ska få sjunga "Summer in the City" igen!
  • Jag har 2700 poäng i min studieplan. Nu slipper jag känna att jag är en oambitiös människa bara för att jag går estetisk.

Mindre bra grejer:

  • Teatern är på gång att börja, och jag har inte fixat låtarna än. Nothäftet är seriöst fem centimeter tjockt, och utan ackordanalyser. VARFÖR gör jag inte sådant i tid?
  • En klasskamrats nya frisyr. SUCK. Jag har inte längtat efter alla.
  • "Till dig som valt Ma C som I-val. Vad kul att du vill fortsätta att läsa matte! Vi kommer att ha två lektioner á nästan två timmar varje vecka. Till första lektionstillfället vill jag att du repeterar de uppgifter som finns på medföljande papper. Gör minst tjugo uppgifter, så har du större chans att förstå min genomgång när vi börjar kursen. Bli nu inte avskräckt! Vi ses!"
    Vadå avskräckt? Jag blir jättepeppad, såklart! Not. Öööh, matlagning A verkar ju rätt spännande. Eller varför inte filmkunskap? Navigering och sjömanskap? Fiske?


Idag har jag för första gången i mitt liv känt lukten av surströmming. Först trodde jag att jag kommit in i ett hem härjat av magsjuka. Sen visste jag inte vad jag skulle tro. Vad jag säkert vet, är att jag, hur hälsingsk jag än är, aldrig kommer att smaka den där fisken.

Kommentarer
Postat av: Klara

Såser och fonder är en klassiker annars, har ni den i Hudik? Hm... ärligt talat tror jag de lade ner den här till slut. Den började liksom krylla av naturvetare m.m. Av någon outgrundlig anledning.

Postat av: matilda

surströmming luktar: "jag-vill-spy"

2007-08-29 @ 18:27:02
URL: http://matildabloggar.blogg.se
Postat av: Kärino

Jag har också 2700 poäng, hur kommer det sig?
Jag vill ju läsa psykologi också!
Fan Klara, entusiasm ut i fingerspetsarna är vad som gäller.

2007-09-05 @ 12:01:45

Skriv nåt snitsigt om du vill:

Jag heter:
I'll be back, så kom ihåg mitt namn!

Skicka beundrarmail hit:


Min egen fräcka sida:


Tjenis Klara! Det här vill jag säga till dig:

Trackback